گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

تحلیل باهنر از دیدار آبه شینزو با رهبر معظم انقلاب + فیلم

برخورد مقام معظم رهبری نشان دهنده ژرف نگری و عمق نگری ایشان بود؛ و اینکه موقعی که به یک وظیفه می رسند خیلی از ملاحظات را کنار می گذارند. البته با شخص آبه برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتند. اما صراحتا به آبه فرمودند که ترامپ اصلا در حدی نیست که بتواند پیامی بفرستد و یا منتظر باشد که من پیامی به او بدهم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: برخورد مقام معظم رهبری یک برخورد کاملا حکیمانه و تحت تأثیر آموزه های عمیق دینی بود.

محمدرضا باهنر در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: برخورد مقام معظم رهبری نشان دهنده ژرف نگری و عمق نگری ایشان بود؛ و اینکه موقعی که به یک وظیفه می رسند خیلی از ملاحظات را کنار می گذارند. البته با شخص آبه برخورد بسیار خوب و محترمانه ای داشتند. اما صراحتا به آبه فرمودند که ترامپ اصلا در حدی نیست که بتواند پیامی بفرستد و یا منتظر باشد که من پیامی به او بدهم؛ من پیام نمی دهم و نخواهم داد.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی علت این برخورد را عهدشکنی آمریکایی ها دانست و تصریح کرد: در طول 40 سال گذشته یکی از نکات بسیار روشن حاکمیت ما متعهد بودن به تعهدات است. من یادم هست زمانی که حضرت امام قطعنامه 598 را پذیرفتند، یک عده در داخل و یک عده هم در خارج می گفتند که شاید ایران تضعیف شده و می خواهد دوباره قوی شود و برگردد و بخواهد از صدام انتقام بگیرد. اما دیدیم که نه تنها در آن موقع، بلکه زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد، ما بر تعهد خودمان پایدار ماندیم و تعهد خودمان را زیر پا نگذاشتیم.

وی افزود: معرفت و آموزه های دینی ما نشان می دهد که اگر با کفار هم معاهده ای امضا کنیم آن را زیر پا نمی گذاریم. اما کسی که بخواهد با این وقاهت، صراحت و پر رویی امضای شخصیت حقوقی خودش را زیر پا بگذارد، اصلا قابل اعتماد، مذاکره و گفت و گو نیست. برخورد مقام معظم رهبری هم یک برخورد کاملا حکیمانه و تحت تأثیر آموزه های عمیق دینی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.