همایش «نقش امام خمینی در دفاع مقدس» مهر ماه سال جاری در زادگاه حضرت امام برگزار می شود.

در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی، جلسه هماهنگی برگزاری اجلاس «نقش امام خمینی(س) در دفاع مقدس» به ریاست احمد طهرانی، فرماندار خمین، برگزار شد. محمد ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، و سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی، نیز در این نشست حضور داشتند.

سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در این نشست، گفت : برای برگزاری کنگره بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی حدود 5 سال زحمت کشیده شده و در همین راستا تا کنون تعداد ۶۰۰ هزار فقره سند مکتوب جمع آوری شده است. تعداد ۱۳۰ جلد کتاب نیز تدوین شده و همچنین ۴۰ مستند تهیه گردیده است. البته مستندات مربوط به اولین شهدای اقشار مختلف نظیر اولین شهید روحانی و نیروی دریایی نیز در تحقیقاتی حاشیه ای برگزاری این کنگره در استان مرکزی جمع آوری شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت 6200 شهید استان مرکزی 9 کارگروه تشکیل شده است، افزود: ۱۱ اجلاسیه زیر مجموعه این کنگره ملی در استان مرکزی برگزار می شود. تاکنون اجلاسیه های شهدای کارگری در ساوه، سنگرسازان بی سنگر در تفرش و مدافعان حرم در دلیجان برگزار شده است. همایش علمی نقش امام خمینی(س) در دوران دفاع مقدس از مهمترین این اجلاسیه ها است که در مهر ماه سال جاری در زادگاه امام راحل برگزار می شود.

وی تأکید کرد: تبدیل مکان های تردد حضرت امام به موزه امام شناسی یکی از دستاوردهای برگزاری کنگره ملی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید در استان مرکزی است .

همچنین در این نشست مقرر شد، جلسه کمیته اجرایی برگزاری اجلاس نقش امام خمینی(س) در دفاع مقدس در اسرع وقت در شهرستان خمین برگزار شود و ضمن تشکیل کمیته های تخصصی مربوطه، شرح وظایف این کمیته ها نیز به مسئولان آنها ابلاغ گردد.

بخشی از تصاویر این نشست را در ادامه می بینید:

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.