یادگار امام با تأکید بر بُعد وحدت بخش انقلاب اسلامی، گفت: اعتدال راه خروج از بن بست های درونی است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی سخنانی به تعریف مفهوم «زیبایی» پرداخت و یادآور شد: یکی از این تعاریف که برگرفته از دیدگاه ارسطو است که زیبایی را به معنای «تناسب» گرفته است و تعریف دیگر، «تناسب میان شیء مدنظر و جان و روح دیگران» را به معنای زیبایی عنوان می کند. 

وی با طرح این سوال که «ما» چگونه هستیم که تناسب با ما، موجب زیبایی یک پدیده می شود؟ افزود: یکی از نکات در زیبایی شناسی، پارادوکسیکال بودن روح ماست؛ همانند اصل وجود که می گوییم هم هستیم و هم نیستیم. در نگاه عرفانی عالم دارای یک وجود است و بقیه امور، انعکاس آن وجود است.

یادگار امام تصریح کرد: از همین رو انقلاب اسلامی یک هنر بسیار بزرگ بود، زیرا جامع کثرت ها بود. هنر وقتی شکل می گیرد که کثرت ها به وحدت برسند. همچنین انقلاب اسلامی هنر است، چرا که با روح و جان مردم در تناسب بود. انقلاب یک پا در سنت و یک پا در مدرنیته دارد؛ نه از ریشه های سنتی خود جدا شده و نه نگاهش به دنیا داعشی و متحجرانه است 

وی با اشاره به سخنان وزبر ارشاد در خصوص آراء امام در زمینه موسیقی، حضور زنان در جامعه و...، یادآور شد: از نکاتی که بعد از رحلت امام کمتر مورد بررسی قرار گرفته تحجرستیزی امام بوده است و وزارت ارشاد چون در سنگر اول این مسیر است بیش از بقیه مورد هجمه قرار گرفته است؛ اما باید هزینه داد.

سید حسن خمینی سپس تصریح کرد: انقلاب هم از استقلال دفاع می کند و هم از آزادی؛ و هیچ یک را به بهانه دیگری کنار نمی گذارد. انقلاب هم فقر ستیزی می کند و هم رفاه را ترویج می کند. همین امر به انقلاب اسلامی ارزش مضاعف می دهد.

وی گفت: شاید کسی با مشاهده ی این ابعاد مختلف از دور، آنها را تضادهای جمع ناشدنی بداند اما واقعیت این است که همه ی این امور در انقلاب وجود دارد.

 

گزارش تصویری>>> دیدار وزیر، معاونان و مدیران وزارت ارشاد با سید حسن خمینی

 

یادگار امام با تأکید بر شجاعت بیان سخن علی رغم ملامت ها، تأکید کرد: همه ویژگی انقلاب در بعد وحدت بخشی آن است و تلاش در این راه سختی دارد اما نباید دچار خستگی شد. 

وی افزود: مسیر این هدف که جمع صفات درونی را می خواهیم، اعتدال است. اعتدال راه خروج از بن بست های درونی است. 

وی با اشاره به آیه شریفه «وَکَذٰلِکَ جَعَلناکُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَکونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ»، افزود: انسان باید از افراط گرایی به هر دو سو دوری کند زیرا ناقض بعد وحدت آفرین انقلاب است. 

سید حسن خمینی گفت: انقلاب را به عنوان یک هنر و امام را هنرمندی بزرگ ببینیم که بین کثرت ها وحدت آفرید و همین امر بود که موج بزرگ پدید آورد، رحماء بینهم و اشداء علی علی الکفار شد و از یک نوجوان ١٣ ساله قهرمان ساخت و انقلاب و جنگ را پیش برد.

وی در پایان با بیان اینکه هر دستی که برای تشتت بلند می شود دست ضد انقلاب است، گفت: حفظ این انقلاب فداکاری می خواهد؛ زیرا انسان در این راه شماتت می شنود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.