اگر امروز کسی از ما بپرسد بعد از ائمه(ع) چه کسی نزدیک تر به آن قله بلند ولایت هست، همه ما با جرأت و قاطعیت اعلام می کنیم که امام نزدیک ترین شخصیت و نزدیک ترین انسان و شبیه ترین افراد به آن قله بلند ولایت است.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با تأکید بر اینکه اگر جهانخواران می توانستند مکتب سیاسی را نابود می کردند، گفت: اعتقادات و اکتسابات امام راسخ و بنیادین است و آنچه در اخلاق هم به دست آورده همان چیزی است که امیرالمؤمنین(ع) به دست آورده بود. امروز در یک کلام باید بگوییم که راه امام راه علی(ع) است و خدا نیاورد آن روزی را که جامعه ما از مسیر امیرالمؤمنین(ع) و امام جدا شود.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در دیدار اعضای ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با سید حسن خمینی، گفت: در روزگار ما دو مکتب مورد تهاجم بی رحمانه قرار گرفته، که یکی مکتب علوی و تشیع و دیگری مکتب امام و نهضت مقدس اسلامی است. از صدر اسلام تا کنون علیه تشیع و ولایت و از پیروزی انقلاب تا کنون علیه امام، راه و خط امام، حادثه ها، جنگ ها، تهدیدها و تحریم هایی تحمیل شده است؛ تا جایی که در آخرین واقعه اسفبار قرن ما، گروهی به نام داعش پا به عرصه مبارزه نهادند که اگر قدرتش را داشتند تمام آثار تشیع و اسلام را نابود می کردند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ادامه داد: در مورد امام همین گونه است و اگر جهانخواران می توانستند نام، عکس، قبر، هدف امام و نظام و مکتب سیاسی امام را نابود می کردند. گرچه به ظاهر این دو جریان است ولی روح و ماهیت هر دو یکی است و هر دو نشأت گرفته از نام امیرالمؤمنین(ع) است. امیرالمؤمنین علی (ع) قله بلندی است که همه قله ها در پرتو جوشش او زایش پیدا کرده اند.

وی تأکید کرد: اگر امروز کسی از ما بپرسد بعد از ائمه(ع) چه کسی نزدیک تر به آن قله بلند ولایت هست، همه ما با جرأت و قاطعیت اعلام می کنیم که امام نزدیک ترین شخصیت و نزدیک ترین انسان و شبیه ترین افراد به آن قله بلند ولایت است.

انصاری با بیان اینکه ما در سه بخش علی(ع) را به عنوان بلندترین قله می شناسیم، تصریح کرد: در قله باورها و اعتقادات، علی(ع) اکمل ایمان انسان ها را داشت و اگر پرده ها کنار می رفت هیچ چیزی بر باور و اعتقاد علی(ع) اضافه نمی شد. دوم اینکه ما علی(ع) را در اکتسابات و آنچه به دست آورده است می شناسیم. متأسفانه شاید در جامعه ما این گونه از امیرالمؤمنین(ع) تفسیر شده است که علی(ع) یک شخصیت ماورایی و آسمانی است که همه صفات و ویژگی ها زاییده از وجود او است و هیچ چیز اکتسابی به دست نیاورده است. در حالی که علی(ع) در تمام دوران زندگی دائما در حال کسب تجربه ارزش ها و به دست آوردن امتیازاتی بوده که ما امیرالمؤمنین را در جلوه امتیازات او بهتر می شناسیم.

وی تأکید کرد: شجاعت، صبر، مردم داری و زهد امیرالمؤمنین(ع) برخاسته از تلاش های فردی علی(ع) است و علی با تلاش خود علی شده است. اگر بخواهیم به امام برگردیم باید بگوییم که امام هم یکی از جلوه های این قله بلند آسمانی است. یعنی اعتقادات و اکتسابات امام راسخ و بنیادین است و آنچه در اخلاق هم به دست آورده همان چیزی است که امیرالمؤمنین(ع) به دست آورده بود. امروز در یک کلام باید بگوییم که راه امام راه علی(ع) است و خدا نیاورد آن روزی را که جامعه ما از مسیر امیرالمؤمنین(ع) و امام جدا شود. بزرگداشت امام یک جلوه از تلاش ها و مجاهدت های انسان هایی است که می خواهند راه علی(ع) و راه امام را زنده بدارند.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در پایان گفت: دولتمردان، نظامیان و نیروهای مردمی و نهادهای فرهنگی همه دست به دست هم داده اند تا یک نهضت بزرگ به نام بزرگداشت امام را سی سال پاسداری کنند و امیدواریم بتوانیم در این مسیری که داریم پایداری کنیم و ان شاء الله خداوند مزد کسانی که زحمت کشیدند را عنایت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.