رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت در مذاکرات جاری با مخالفان دولت در نروژ به‌دنبال ایجاد دستورکاری مسالمت‌آمیز برای حل مشکلات هستیم.

به گزارش جماران، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد به دنبال دستور کاری مسالمت‌آمیز برای مذاکره با مخالفان دولت هستیم.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مادورو روز جمعه اعلام کرد نمایندگان ما این هفته به نروژ رفته‌اند تا در مذاکره با مخالفان، «به‌دنبال ایجاد دستورکاری مسالمت‌آمیز باشند».

از ماه ژانویه سال جاری میلادی که «خوان گوایدو» خود را رئیس‌‌جمهور ونزوئلا نامید، این کشور با آشوب سیاسی مواجه شد. آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله هواداران این رئیس‌جمهور خودخوانده هستند.

از سوی دیگر تلاش دولت قانونی ونزوئلا به رهبری مادورو برای گفت‌وگو با مخالفان نتیجه‌بخش نبود و در نهایت این مخالفان تلاش کردند از طریق کودتا دولت را ساقط کنند.

با شکست خوردن کودتای گوایدو و هوادارانش، اکنون آن‌ها پذیرفته‌اند که در نروژ با نمایندگان دولت قانونی «کاراکاس» پای میز مذاکره بنشینند.

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اخبار مربوط به گفتگوی دولت ونزوئلا و مخالفان در نروژ، ضمن استقبال از این ابتکار گفت: امیدواریم که این گفتگوها به یک راه حل سیاسی بین طرفین منتج شده و ونزوئلا بتواند هر چه سریعتر در آرامش وضعیت اقتصاد و معیشت مردم خود را بهبود بخشد. 

موسوی با اشاره به آثار خسارت بار دخالت برخی از کشورها در امور داخلی ونزوئلا افزود: متاسفانه آمریکا با بلوکه کردن و غارت منابع مالی ونزوئلا مردم این کشور را تحت مجازات دستجمعی قرار داده است که ضروری است برای بهبود شرایط ملت ونزوئلا دست از تروریسم اقتصادی و رفتارهای غیر قانونی‌ و خلاف موازین حقوق بشری بردارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.