گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

اکبر ترکان به جماران خبر داد:

بودجه انقباضی دستگاه ها در سال 98

برای شرایط جدید بودجه محدودتری نسبت به بودجه مصوب در نظر گرفته شده است. این یک اقدام بسیار مهم است و آثار آن در همه دستگاه ها هست. همه دستگاه ها باید خود را با این کاهش نسبت به همان بودجه سخت گیرانه اولیه تنظیم کنند.

پایگاه خبری جماران: اکبر ترکان، مشاور پیشین رئیس جمهور از بودجه انقباضی دستگاه ها خبر داد.

ترکان در پاسخ به سوال خبرنگار جماران که از وی درباره وظیفه دستگاه های مختلف کشور در شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی پرسید گفت: وظیفه دستگاه ها را رهبری معین می کنند.

 

مشاور پیشین حسن روحانی در پاسخ به این سوال که آیا در پی سخنان اخیر رهبر انقلاب دستگاه های کشور آرایش جنگی گرفته اند یا خیر، پاسخ داد: تا حدودی. این آرایش جنگی کامل نیست اما سعی می کنند خود را تطبیق دهند. بودجه عمومی کشور 446 هزار میلیارد تومان است. اما در شرایط جدید همه این بودجه را نباید در نظر گرفت. به صورت واقعی بخشی از این بودجه تامین می شود که این موضوع به شرایط اقتصاد جنگی ما برمی گردد.

 

ترکان گفت: برای شرایط جدید بودجه محدودتری نسبت به بودجه مصوب در نظر گرفته شده است. این یک اقدام بسیار مهم است و آثار آن در همه دستگاه ها هست. همه دستگاه ها باید خود را با این کاهش نسبت به  همان بودجه سخت گیرانه اولیه تنظیم کنند.

 

مشاور پیشین رئیس جمهور افزود: هزینه ها دو نوع است. یک نوع هزینه های پرسنلی مثل حقوق و مزایاست که این نوع از بودجه را نمی توان کاهش داد. در نتیجه بر روی سایر بخش ها فشار وارد می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.