گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

استاندار خوزستان: به منظور جلوگیری از گستردگی حادثه انفجار، فلکه‌های نفت و گاز را بستیم

انفجار خط لوله نفت تلفات جانی نداشته و یک روستا نیز که در نزدیکی این خط لوله قرار داشته تخلیه شده و هیچ مشکل خاصی برای اهالی آنجا به وجود نیامده است.

پایگاه خبری جماران: ظهر امروز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت، خطوط انتقال نفت و گازمایع امیدیه به اهواز براثر برخورد یک دستگاه لودر دچار آتش‌سوزی شده است و با اینکه برخی منابع محلی از مصدوم شدن عده‌ای از اهالی روستای صالح‌آباد و سوختن دامها و وسایل نقلیه آنها خبر می‌دهند.

اما استاندار خوزستان گفت: حادثه مذکور تلفات جانی نداشته و یک روستا نیز که در نزدیکی این خط لوله قرار داشته تخلیه شده و هیچ مشکل خاصی برای اهالی آنجا به وجود نیامده است. 

به منظور جلوگیری از گستردگی حادثه انفجار، فلکه‌های نفت و گاز را بستیم

غلامرضا شریعتی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در این باره گفت‌: حوالی ظهر، خط لوله 42 اینچ نفت صادراتی امیدیه به اهواز با آنکه در حال تعمیر بود، به دلیل نشت نفت به بیرون دچار حریق و انفجار شد. همچنین به دلیل نزدیکی خط لوله 12 اینچی گاز مایع به محل حادثه، آن نیز دچار حادثه شده است.

وی افزود: خوشبختانه حادثه مذکور تلفات جانی نداشته و یک روستا نیز که در نزدیکی این خط لوله قرار داشته تخلیه شده و هیچ مشکل خاصی برای اهالی آنجا به وجود نیامده است. لذا به منظور جلوگیری از گستردگی حادثه، فلکه‌های نفت و گاز را بستیم ولی باید این مقدار از نفت و گازی که در لوله ها هست، به طور کامل بسوزد تا بعد از آن بتوان تعمیرات را آغاز کرد. خاموشی آتش زمانی اتفاق می افتد که گاز و نفت درون لوله ها به اتمام برسند که این روند درحال طی شدن است و مشکل خاصی وجود ندارد.

وضعیت استان به سمت عادی شدن شرایط پیش می‌رود

استاندار خوزستان همچنین در ادامه با اشاره به وضعیت کلی استان پس از وقع سیل خوزستان گفت: وضعیت استان به سمت عادی شدن شرایط پیش می‌رود هرچند هنوز سطح آب در آبادان و شادگان بالاست ولی آن نیز در حال انتقال است. مقداری آب هم از طلاییه به سمت خرمشهر می‌آید که هرچند کنترل شده اما حجم آن بسیار بالاست و نیاز به همکاری و اقدامات بیشتری دارد که در حال انجامش هستیم. 

وی بیان کرد: شاید دو سه شهر مذکور اندکی با تهدید مواجه باشند اما اوضاع در سایر شهرهای استان عادی است. در اطراف شهر اهواز نیز هنوز آب‌ها در حال خارج شدن هستند و مشکل خاصی وجود ندارد. از این‌رو، تعداد کمپ‌های رسمی اسکان سیل‌زدگان به 6 عدد رسیده و خدمات همچنان به کمپ‌های غیررسمی که دارای دام و احشام هستند، ادامه دارد و از آنجا که خروجی آب کرخه را کاهش دادیم، انتظار داریم ظرف مدت 4 الی 5 روز آینده، روستاهای اطراف کرخه نیز از زیر آب خارج شده و مشکل خاصی نداشته باشند و در نهایت بتوانیم مردم را به روستاهای‌شان منتقل کنیم. 

منتظر خروج کامل روستاها از زیر آب به منظور برآورد خسارت‌ها هستیم

شریعتی در ادامه با بیان اینکه بازسازی را شروع کردیم، گفت: روند پرداخت خسارات‌ها نیز به آسیب دیدگان در مناطق مسکونی شروع شده و هماهنگی‌های لازم در این زمینه را انجام خواهیم داد. از این‌رو، در حوزه کشاورزی هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت‌ها صورت نگرفته، زیرا گندمی که از آب بیرون می‌آید برای استفاده‌های دامی و انسانی امکان درو کردن دارد و کارشناسان باید قابلیت‌های زمین‌های کشاورزی را چک کنند. 

وی افزود: بعضی از روستاها نیز تا به طور کامل از زیرآب بیرون نیایند، امکانی برای برآورد خسارت‌شان وجود ندارد. لذا منتظریم با پایین آوردن خروجی آب کرخه، آن روستاها به طور کامل از زیر آب خارج شده و برآورد خسارت به طور دقیق صورت گیرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.