پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی(س)؛

دستور وزیر آموزش و پرورش به معاونت پرورشی

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تمام مسیر زندگی امام مملو از آموزه های تربیتی و ملاحظات تربیتی است، به معاونت پرورشی این وزارتخانه دستور داد که طرح عملیاتی برای انس و الفت عاشقانه دانش آموزان با مؤلفه های تربیتی در سنت و سیره حضرت امام ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار جماران، سیدمحمد بطحایی در مراسم تجدید میثاق مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش با آرمان های امام خمینی(س) گفت: وقتی ما صحبت از امام و سنت و سیره این شخصیت بزرگ تاریخ تمدن ایران اسلامی داریم، آنچه بیش از همه در ذهنمان نقش می بندد ویژگی های رفتاری آن بزرگوار در اداره جامعه است و به نظر من یکی از موضوعاتی که برای آموزش و پرورش بیش از گذشته باید مورد توجه قرار بگیرد و در نشر آن کوشش کنیم، ویژگی ها و آموزه های تربیتی منش و رفتار امام است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تمام مسیر زندگی امام، پیش و پس از پیروزی انقلاب مملو از آموزه های تربیتی و ملاحظات تربیتی است که هرکدام می تواند در تهیه و تنظیم برنامه های درسی ما مؤثر باشد. این آموزه های تربیتی حضرت امام مدت ها پیش توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تنظیم و منتشر شده است. اما در آموزش و پرورش، که خاستگاه استفاده از این تعلیمات است، کمتر استفاده کرده ایم.

وی ادامه داد: متأسفانه نسل جدید ما به دلایل مختلف از آرمان‌ ها و آموز‌ه ‌های امام فاصله گرفته ‌اند. این وظیفه ما است که با اتخاذ روش های مؤثر و متناسب با مقتضیات جوانان این آموزه ها را منتقل کنیم. بچه های ما باید لمس کنند که امام چه گفت و چگونه زندگی کرد و مسیر زندگی او و مؤلفه های تربیتی در زندگی او چه بود که اینچنین او را ماندگار کرد. بسیاری از مؤلفه هایی که ما در کتاب های علوم تربیتی می خوانیم و یا در سخنرانی ها و کلاس های درس می گوییم در سیره حضرت امام آثار عملی داشت و اینها مواردی است که ما در مهجور ماندن این ذخیره ارزشمند مقصر هستیم و باید بیش از گذشه برای آن ترویج آن تلاش کنیم.

بطحایی گفت: متأسفانه وسایل ارتباط جمعی و رسانه های ما ابعادی از زندگی امام را به صورت گذرا پخش می کنند که من احساس می کنم تصاویری که از امام با آن همه صلابت پخش می شود محدود به ایام کوتاه مقارن با بیماری و کسالت ایشان شده است. از این جهت ما یک وظیفه بسیار مهم بر عهده داریم. من از همکاران خودم، به ویژه در حوزه معاونت پرورشی می خواهم که زمینه های مناسب برای انس و الفت عاشقانه دانش آموزان با مؤلفه های تربیتی در سنت و سیره حضرت امام را باید در مدارس و کلاس ها ترویج دهیم.

وی ادامه داد: من منتظر هستم که در آینده نزدیک معاونت پرورشی با کمک سازمان پژوهش و البته مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام طرح عملیاتی ارائه دهند تا جاهایی که کوتاهی و قصور کرده ایم را تا حدودی جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: هر جایی که نام امام برده می شود حتما نام ایشان هم در کنار نام امام خواهد بود. پایه های نظام اسلامی و انقلاب اسلامی به تلاش های امثال آیت الله هاشمی رفسنجانی مستحکم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.