پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در نخستین جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی عنوان شد؛

سردار موحدی: محور قرار دادن "معنویت از دیدگاه امام" نیاز امروز جوانان است

یکی از مهمترین گروه هایی که در برگزاری بزرگداشت امام شرکت دارند نیروهای مسلح هستند که امام حق ویژه ای بر گردن آنها دارند و بعضی را موسس و بعضی را مبقی بوده اند. آنها هم انصافا پای کار بوده اند و ما هم به سهم خودمان از آنها تشکر می کنیم.

نخستین جلسه کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی سی امین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز(یکشنبه هشتم اردیبهشت ماه) در جوار حرم امام خمینی(س) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار کمیته روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س)، سردار محمدرضا موحدی در این نشست با بیان اینکه بزرگداشت امام یک مراسم فرهنگی است، گفت: در واقع بزرگداشت یاد و نام و اندیشه امام اصل برنامه است. ولی چون مراسم بزرگی است که اکثر مسئولین و جمع بسیار کثیری از مردم شرکت می کنند، کارهای خاصی مثل تغذیه، ترابری، امنیت، آتش نشانی، اورژانس و بیمه هست و دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی مشارکت دارند.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی با اشاره به اثرات فرهنگی بزرگداشت امام، افزود: یکی از مهمترین گروه هایی که در برگزاری بزرگداشت امام شرکت دارند نیروهای مسلح هستند؛ که امام حق ویژه ای بر گردن آنها دارند و بعضی را موسس و بعضی را مبقی بوده اند. آنها هم انصافا پای کار بوده اند و ما هم به سهم خودمان از آنها تشکر می کنیم.

وی اظهار داشت: تاکید ما همیشه این بوده و امسال هم این خواهد بود که در برنامه ریزی ها توجه ویژه به نسل جوان داشته باشیم. ما حتما باید از بستر سالگرد امام برای حضور جوانان استفاده کنیم. محور قرار دادن "معنویت از دیدگاه امام" نیاز امروز جوانان است؛ که انتظار داریم نیروهای مسلح مدنظر قرار دهند. نکته دیگری که امسال به طور خاص بر آن تاکید داریم بحث جزائر خلیج فارس و تنگه هرمز است که سپاه و ارتش توجه ویژه ای به آنجا داشته باشند تا معلوم شود سالگرد امام است.

موحدی با بیان اینکه انتظار ما این است که مراسم ویژه ای در ناو جماران داشته باشیم، ادامه داد: فلسفه نیروهای مسلح نظام اسلامی در قرآن، علاوه بر دفاع، "ترهبون به عدو الله" است. به آنچه می توانید و استطاعت دارید دشمنان خدا را بترسانید. چون اگر از شما ترسیدند به میدان نمی آیند. الآن یکی از فلسفه های اینکه به سمت ما نمی آیند این است که از ضربه خوردن می ترسند.

وی با تاکید بر پرهیز از بخشی نگری در کارهای تبلیغاتی، افزود: باید از زمینه های وحدت استفاده کنیم. حدالامکان در بخش های مختلف نیروهای مسلح، اعم از سپاه و ارتش و نیروهای انتظامی، از بخشی نگری پرهیز و کارهای مشترک کنید تا وحدت نیروهای مسلح چشمگیر باشد.

در ادامه جلسه نیز نمایندگان هرکدام از نیروهای مسلح برنامه های مجموعه خود را برای سی امین بزرگداشت امام خمینی(س) اعلام کردند. اعلام آماده باش به نیروهای انتظامی و راهور در ایام بزرگداشت امام، برنامه ریزی برای تامین ترابری مورد نیاز ستاد بزرگداشت، هم افزایی نیروهای مسلح در برگزاری بزرگداشت امام و فضاسازی تبلیغاتی ارتحال امام خمینی(س) از محورهای این برنامه ها بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.