به گزارش جماران، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به اقدام اخیر دولت دونالد ترامپ مبنی بر لغو معافیت‌های نفتی خریداران نفت ایران واکنش نشان داد.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اظهار کرد: «برخلاف تمام گزارش‌های منظم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود پایبند است، واشنگتن، ایران را به داشتن برنامه‌های مخفیانه موشکی و هسته‌ای متهم می‌کند. هدف این اتهامات، افزایش فشارهای بیرونی بر ایران بر اساس بهانه‌های ساختگی است، آمریکا از این طریق به دنبال تغییر حاکمیت ایران است. »

وزارت خارجه روسیه در ادامه با انتقاد از لغو معافیت‌های نفتی گفت: «آمریکا با چنین تصمیماتی به زندگی مردم عادی ایران لطمه خواهد زد، دنیا به خوبی این مساله را می‌داند که سیاست‌های واشنگتن، ستیزه‌جویانه‌تر و خطرناک‌تر شده است.»

همچنین  «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانسی مشترک با «دیدیه ریندرز»، وزیر امورخارجه بلژیک، عدم تمدید معافیت‌های نفتی توسط آمریکا را محکوم کرد.

در این کنفرانس مشترک، وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «تصمیم ترامپ برای لغو معافیت‌ها،  کشورهای زیادی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.»

چاووش اوغلو در ادامه افزود: اینکه آمریکا به تنهایی تصمیمی بگیرد و دیگر کشورها را هم مجبور به تبعیت از آن تصمیم کند، رفتاری ناپسند است. تحریم‌های آمریکا بچه‌گانه است.

وزیر امور خارجه بلژیک هم گفت: «بسیاری از کشورها به دلیل تحریم‌های آمریکا با مشکل مواجه می‌شوند. ما مخالف این تصمیم‌ها هستی و رایزنی‌های خود با آمریکا را در این زمینه ادامه می‌دهیم. »

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.