فیلیپ تیه بو، سفیر جدید جمهوری فرانسه در تهران در آغاز ماموریت خود در کشورمان بعدازظهر روز یکشنبه مورخ ۹۸/۱/۲۵ با جناب آقای دکتر ظریف، وزیر امور خارجه دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تسلیم ایشان کرد.

به گزارش جماران؛ دکتر ظریف در این دیدار ابتدا ضمن اشاره به روابط تاریخی و دراز مدت دو کشور و وجود نگرش مثبت مردم کشورمان در قبال فرانسه، خواستار رفع موانع موجود در روابط بین دو کشور با اتکا به دور اندیشی و خردمندی بین مقامات دو کشور شد. ایشان با اشاره به حضور گروهک تروریستی منافقین در خاک فرانسه آن را یکی از مشکلات موجود بین دو کشور دانست. 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از آمادگی کشورمان برای گفتگو و همکاری با مقامات فرانسوی برای حل مشکلات منطقه یاد کرد و ضمن اشاره به تحولات خطرناکی که اخیراً در منطقه شمال آفریقا از جمله لیبی و سودان به وقوع پیوسته، آن را حاصل دخالت برخی از کشورهای عرب در منطقه دانست.

دکتر ظریف در بخش دیگری از این دیدار ضمن انتقاد از بیانیه اخیر G -7 و اظهار نظر سفیر فرانسه در آمریکا در قبال فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان، تداوم این قبیل مواضع را نابود کننده توافق هسته ای بین دو طرف دانست. 

سفیر جدید فرانسه نیز با اشاره به گفتگوهای اخیر روسای جمهور دو کشور با یکدیگر، با تاکید بر اراده فرانسه برای ادامه گفتگوها با کشورمان در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی افزود: موضع و اراده فرانسه همانطوری که در گفتگوی تلفنی رئیس جمهور فرانسه با دکتر روحانی تاکید شد، حضور در برجام، حمایت و اجرای تعهدات آن از سوی دو طرف است. وی با اشاره به انجام تعهدات جمهوری اسلامی ایران در قبال برجام، به تلاش و نقش فرانسه در تاسیس و معرفی اینستکس اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.