گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

واکنش سردار صنیع خانی به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: آمریکا در صدر تروریست هاست/ سپاه به درخواست ملت های منطقه وارد این کشورها شد

اگر ما بخواهیم با همین معیارهای آمریکا نگاه کنیم، ما مدارک بیشتری داریم که آنها بدون خواست ملت ها وارد شدند و در آنجا دست به کشتار زدند. داعش را چه کسی به وجود آورد و تقویت کرد؟ گروه های مختلفی مثل طالبان از کجا تقویت شدند؟

یکی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به اقدام دولت آمریکا در تروریست نامیدن سپاه، گفت: سپاه با درخواست دولت و ملت افغانستان، لبنان، سوریه و عراق وارد این کشورها شده است، اما آمریکایی ها بدون هیچ درخواستی از طرف مردم و یا حتی دولت ها وارد منطقه شده اند. باید ببینیم آمریکایی ها چه ملاک هایی برای تروریست بودن اعلام می کنند. اگر آن ملاک ها را مشخص کنند قطعا خودشان در صدر تروریستها قرار می گیرند.

سردار سید علی صنیع خانی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: همه پاسداران بدون هیچ چشم داشتی به سپاه وارد شدند و سپاه را تشکیل دادند و بحمدلله توانستند منشأ اثرات زیادی در همه عرصه های داخلی و خارجی باشند. سپاه برای خدمت به این نظام تشکیل شد؛ تا پشتوانه ای برای نظام باشد. به همین خاطر افراد صاحب نظر، علاقه مند و از جان گذشته ای جذب شدند و سپاه را تشکیل دادند و توانستند در عرصه های مختلف از خودشان نامی نیکو بر جای بگذارند.

 این فرمانده دفاع مقدس گفت: در دوران پس از دفاع مقدس سپاه امکانات خوبی را در زمینه راه سازی و استحکامات و سایر مواردی که در دفاع مقدس مورد نیاز ما بود را استفاده کردند و به کمک دولت آمدند و در کنار دستگاه هایی که به کمک سپاه احتیاج داشتند بحث سازندگی را آغاز کردند. سپاه وارد شد و توانست خدمات قابل توجهی را به این کشور انجام دهد. در مسائل دیگری هم با توجه به اتفاقاتی که افتاد سپاه وارد شد. در کشورهایی مثل افغانستان، لبنان، عراق، سوریه و افغانستان با درخواست دولت و مردم ورود حاضر شد. اواخر سال 61 که با روز پاسدار مصادف شده بود، من در بعلبک حضور داشتم. این مردم لبنان بودند که رژه رفتند و آن روز را برای من خاطره ساز کردند. یعنی درخواست حضور سپاه در کشورهایی مثل لبنان، عراق و سوریه تنها با علاقمندی دولت هایشان نبود و خود ملت ها از حضور سپاه در آنجا استقبال می کردند.

وی افزود: شاید به نظر ما سپاه در برخی عرصه ها مثل مسائل سیاسی نباید وارد می شد؛ که امام هم سپاه را از ورود به این مسائل نهی کرده بود؛ اما اکثریت مردم می دانند که سپاه برای خدمت تشکیل شده است. جواب مطلبی که آمریکایی ها در ارتباط به تروریست بودن سپاه مطرح می کنند این است که چه کسی می تواند تروریست باشد؟ در زمان رژیم پهلوی ما به کمک دولت عمان رفتیم. آیا در آن زمان هم می گفتید که ایران تروریست است؟! تازه نیروهای شاه به آنجا رفتند و انقلابیون را سرکوب کردند؛ نه افرادی مثل داعش. از طرف دیگر، اگر ما بخواهیم با همین معیارهای آمریکا نگاه کنیم، ما مدارک بیشتری داریم که آنها بدون خواست ملت ها وارد شدند و در آنجا دست به کشتار زدند. داعش را چه کسی به وجود آورد و تقویت کرد؟ گروه های مختلفی مثل طالبان از کجا تقویت شدند؟

صنیع خانی تأکید کرد: اگر سپاه با درخواست خود ملت ها وارد شد و واقعا جانشان را برای کمک به آنها گذاشتند، وظیفه ما بوده که به مظلوم کمک کنیم و غیر از این کاری نکردیم و سپاه واقعا نقش خودش را نسبت به این موارد خوب به انجام رساند. شهیدانی هم که دادیم برای این بوده که به مظلوم کمک کنیم. ملت ما فکر نکنند اگر در جایی هم دخالت بی جایی دیدیم باید کل خدمات سپاه را نادیده بگیرند. همین الآن نیروهای خیلی خوبی در سپاه هستند که هیچ چشم داشتی به این دنیا، که دیگران به آن علاقمند هستند، ندارند و خالصانه خدمت می کنند و در گذشته هم غیر از این نبود.

وی گفت: ملت ما خیلی چیزها را می تواند بداند و خیلی چیزها را می داند و احتیاج ندارد که افرادی مثل من صحبت کنند که مردم نسبت به خدمات سپاه روشن شوند. بسیاری از راه ها و پل و سدّ هایی که ساخته شد و مردم از آنها بهره مند شدند کار سپاه بوده است. ما نمی توانیم از امکانات سپاه بی بهره باشیم. به هر جهت این ماشین آلات راه سازی و سایر موارد در طول دفاع مقدس از پول مردم خریداری شد و نمی شد که بیکار بماند؛ باید به کار گرفته شوند. نیروهایی که ما در مهندسی رزمی داشتیم چه کار کنند؟ وقتی جنگی در کار نیست، در جای خوبی به کار گرفته شدند.

این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: ما باید خدمات سپاه در عرصه های مختلف را به مردم بگوییم. اگر این کار را انجام دهیم مردم ما هم از رادیوهای بیگانه و فضاهای مجازی که آنها دنبال می کنند متأثر نمی شوند. در عرصه بین المللی هم مسئولین ما واقعیت ها را بیان کرده اند و آنهایی که باید بدانند می دانند که ما چه کاری داریم انجام می دهیم. مگر ما می توانستیم بدون اجازه به افغنستان، عراق و سوریه وارد شویم؟! همین الآن هم قدردان خدمت های ما هستند. باید ببینیم آمریکایی ها چه ملاک هایی برای تروریست بودن اعلام می کنند. اگر آن ملاک ها را مشخص کنند قطعا خودشان در صدر تروریست ها قرار می گیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.