پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیانیه مجمع روحانیون مبارز در پی بروز سیل های شهرهای مختلف ایران:

امروز وقت مچ گیری نیست

مجمع روحانیون مبارز تلاش تمامی نهاد های مسؤل و یا مرتبط از لشگری و کشوری و نیز مسؤلان عالی رتبه را قابل تقدیر و ‌ستایش دانست.

پایگاه خبری جماران: مجمع روحانیون مبارز در پی وقوع سیل در شهرهای مختلف کشور بیانیه ای صادر کرد. این تشکل سیاسی با ابراز همدردی عمیق خود با آسیب دیدگان و تسلیت به بازماندگان جانباختگان، تلاش تمامی نهاد های مسؤل و یا مرتبط از لشگری و کشوری و نیز مسؤلان عالی رتبه را قابل تقدیر و ‌ستایش دانست.

در این بیانیه آمده است:

 

ولنبلونکم بشیئ من الخوف و الجوع و نقص من الاموال والانفس والثمرات ‌بشر الصابرین

 

ملت بزرگوار ایران سال جدید را با امتحانی بزرگ آغاز کرده اند ، سیل ویرانگر از شمال تاجنوب و از شرق تا غرب ، بسیاری از استان ها را در نوردید و خرابی ها ‌و خسارات بی سابقه ای را بر جا گذاشت و ‌هنوز نگرانی هایی در روزهای آینده وجود دارد، فارغ از خطاهای انسانی از ده‌ها سال پیش تا به امروز که در پیدایش چنین اوضاع اسف بار مؤثر بوده، نزولات بی سابقه ویا کم سابقه آسمانی نیز همگان را غافلگیر کرده است، آنچه امروز وظیفه دینی و ملی است دست به دست هم دادن همه آحاد ملت و مسئولان است تا ویرانی ها را به آبادانی تبدیل کنند، ‌شهرها و روستاهای آسیب دیده را بهتر از گذشته بسازند و مردم عزیز آسیب دیده با صبوری و شکیبائی به یاری دهندگان خود مجال انجام این وظائف الهی و انسانی را که بر دوش همگان است بدهند و این خدمات خالصانه و آن صبر و شکیبائی همان امتحان الهی است که با دعای خیر حضرت بقیه الله ارواحنا فداه ملت ایران از آن سرافراز بیرون خواهد آمد.

 

آنچه تا کنون از حرکت عظیم مردم شریف از سراسر کشور در کمک رسانی به آسیب دیدگان از این سیل ها انجام شده است و به خواست خدا ادامه خواهد داشت و نیز تلاش تمامی نهاد های مسؤل و یا مرتبط از لشگری و کشوری و نیز مسؤلان عالی رتبه قابل تقدیر و ‌ستایش است.

 

امروز زمان آن نیست تا به دنبال مچگیری یا پیدا کردن مقصر یا مقصران وضعیت بوجود آمده باشند امروز وقت آن است تا همه کسانی که غم مصیبت های وارد شده بر مردم وکشور را دارند با مردم و تمامی نهادهای دولتی و غیر دولتی وبا نیروهای نظامی و انتظامی و مسؤلان عالی رتبه که در صحنه خدمت و رفع آلام مردم حضور دارند یاری و همراهی کنند و پس از پایان این امتحان الهی دلسوزان ملت با همفکری و هم اندیشی متخصصان و مراکز علمی کشور و با استفاده مشاوره و تجربیات کشورهایی که در زمینه پیشگیری، کنترل و مدیریت سوانح طبیعی دارای دانش و تجربیات بالایی هستند به گونه ای برنامه ریزی و اقدام کنند تا در آینده کشور و ملت شاهد این گونه مصائب نباشد. آنچه که در مقطع کنونی فوری و ضروری به نظر می‌رسد تشکیل ستادهایی است تا تمامی کمک های  مردمی اعم از نقدی و جنسی و ‌نیروی انسانی بگونه ای سازمان دهی شود تا دوباره کاری و یا توزیع بی رویه این کمک ها صورت نگیرد.

 

انتظار می رود تمام اطلاعات صحنه های حوادث و آنچه انجام می گیرد و یا آنچه از نقصان ها وکمبود ها و ... به اطلاع مردم برسد تا خلأ اطلاعاتی آنان را رسانه های غیر متعهد و یا مغرض پر نکنند که هیچ مشکلی از دردها و آلام مصیبت دیدگان را کم نمی کنند و با بزرگ نمائی ها و یا دروغ پردازی ها تنها در پی رسیدن به اغراض هوس آلوده خود هستند.

 

مجمع روحانیون مبارز همدردی عمیق خود را با تمامی آسیب دیدگان از این حادثه عظیم ابراز می دارد و به بازماندگان جانباخته گان تسلیت می گوید. ‌از خداوند متعال متواضعانه میخواهیم تا با امدادهای خویش ملت صبور و مؤمن و سربلند ایران را همچون گذشته مورد حمایت و لطف بیکران خویش قرار دهد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سیاست سیل 98
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.