ششمین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری صبح امروز - سه شنبه - به ریاست آیت الله احمد جنتی آغاز به کار کرد.

ششمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز (سه شنبه 21 اسفند ماه 97) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار جماران، آیت الله احمد جنتی در افتتاحیه این اجلاس گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید سر بر خاک بگذاریم و سجده شکر کنیم که این انقلاب را در طول تمام این سال ‌ها از همه توطئه ‌های دشمنان و کارشکنی آنان حفظ کرد. آنان برای ما مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کردند و هرچه توانستند علیه این انقلاب انجام دادند، اما خدا این انقلاب را حفظ کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: این انقلاب خدایی است و دشمنان انقلاب با خداوند طرف هستند و اوست که این انقلاب را حفظ کرده است. چیزی که رای ناآگاهان از سنت الهی باورکردنی نیست این است که مردمی که در فشارهای سخت و برای گوشت آبگوشتشان معطل هستند بهتر از سال های گذشته در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن حضور می ‌یابند و هر سال نیز میزان حضور آنان رو به رشد است.

وی افزود: مردم زیر برف و باران و در سرما ایستادند تا قطعنامه راهپیمایی خوانده شود. از این مردم باید تشکر کرد و لازم است مسئولین ما هر کاری می توانند در خدمت به این مردم انجام دهند. راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی بر دهان آمریکا، اسرائیل و آل سعود بود که می گفتند انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نمی بیند و داشتند برای فردا برنامه ریزی می کردند که چه کسانی را اینجا سر کار بیاورند و حاکم کنند، اما همه نقشه هایشان به باد رفت.

آیت الله جنتی با بیان اینکه پاداش شهادت ها پیروزی است، گفت: یکی از سنت های الهی که در قرآن آمده این است که اگر کسانی اهل حق باشند و در جبهه مقابله با دشمن قرار گیرند و مقاومت کنند، دشمنان را شکست می دهند و این سنتی است که قابل تغییر نیست، از زمان آدم بوده و تا قیامت هم هست. این سنت مژده پیروزی نهایی را می ‌دهد و در کنار این قضیه ایستادگی و مقاومت و شهید دادن می خواهد نه اینکه مفت و مجانی و بدون غرامت دادن بتوان به پیروزی رسید.

وی یادآور شد: روز به روز ملت ما قوی تر و دشمنان ضعیف تر می شوند. این نشانه پیروزی است که ترامپ شبانه با چراغ خاموش و با ترس و لرز به منطقه می آید و هیچ مسئول عراقی او را تحویل نمی گیرد؛ در مقابل رئیس جمهوری ایران را داریم که می بینیم چه استقبالی از او شده و قدرت اسلام را به نمایش می گذارد. بنابر این مردم ما باید دلگرم باشند و سختی ها را تحمل کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما مردم نجیبی داریم که مشکلات را تحمل می کنند، اظهار داشت: همه مردم باید به درستی بیانیه گام دوم را بخوانند و نشر دهند و خبرگان به تشریح این مسأل اولی است. برای اینکه این بیانیه باید عینیت پیدا کند. مسئولین هم باید از این بیانیه استقبال کنند و گام دوم را بردارند تا به پیروزی نهایی که عدالت است برسیم.

وی با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به سردار سرلشکر قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی مرد بزرگی است که در خیلی جاها به داد انقلاب، نظام و ولایت فقیه رسیده است و کارهایی کرده که کسی توانایی انجام آن را نداشت. این مرد در  هر جایی که لازم بوده بدون اینکه بخواهد عکس بگیرد و خود را مطرح کند توطئه ها را خنثی کرده است. در روزهایی که در سوریه حاضر می شد با طرح ها و نقشه هایی که می‌ داد توانست پیروزی های متعددی را در سوریه و جبهه مقاومت به ارمغان بیاورد.

آیت الله جنتی با اشاره به حضور بشار اسد در ایران، اظهار داشت: معنی حضور بشار اسد این بود که ایران سوریه را نجات داد و دشمن را سرکوب کرد. همه دنیا متحد شدند که بشار اسد نباشد. ایران  قدرت نمایی کرد و همه آنها را عقب راند. این عزتی برای کشور ما و ولایت فقیه است.

وی با تأکید بر اینکه از مشکلات اقتصادی غفلت نکنیم، افزود: در مساله اقتصاد می ‌خواهیم چکار کنیم؟ برخی کارهایی می کنند که آدم بهت زده می ‌شود و به نظر می رسد خدا این کشور را نگاه داشته است. آمدند و در این کشور شبانه آشوب ارزی درست کردند و رانت ‌های زیادی دادند که با آنها توسط آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه برخورد شد و قاطعانه محاکمه کردند و من از عدم انعطاف ایشان در برابر خواست‌ های افراد مختلف تشکر می ‌کنم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب رئیس جدید قوه قضاییه، گفت: باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. اگر می خواهیم بدانیم این انتصاب به جا بوده نشانه آن این است که داد دشمن درآمده؛ یکی از نشانه های موفقیت ما عصبانیت دشمن است. هرجا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است.

وی ادامه داد: آقای رئیسی اهداف و برنامه های بسیار عالی دارد. در قوه قضائیه باید تحول ایجاد شود. ایشان باید مسأله رانت ‌های ارزی را پیگیری کنند و باید در رأس کارهای ایشان باشد. آنها خیلی به مردم ضربه زدند و ضربه سنگینی به اقتصاد کشور زدند که معلوم نیست تا چه زمانی باید غرامت آن را بپردازیم.

آیت الله جنتی در پایان تأکید کرد: آقای رئیسی باید با دانه درشت ها برخورد کند؛ کسانی که تا می خواهند با آنها برخورد کنند تلفن ها شروع می شود. اینجا ایستادگی می خواهد. باید با مجرمین و کسانی که زمینه جرم را فراهم می کنند به درستی برخورد کرد. ایشان باید برخورد با دانه درشتها و گردن کلفتها را دنبال کنند. همان کسانی که وقتی می خواهند محاکمه شوند، تلفنها از این ور و آن ور شروع می شود. من نمی خواهم از نهادها بگویم اما عده‌ای زنگ می زنند و می گویند فلانی این کار را نکرده و آن کار را کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.