رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تعامل پارلمان‌‌های ایران و عراق در راستای توسعه و تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور، گفت: خوشبختانه امروز اراده قوی و اهتمام جدی میان همه مسئولان ایرانی و عراقی برای توسعه بیش از پیش مناسبات و همکاری‌های تهران – بغداد وجود دارد.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه دوشنبه در دیدار «محمد الحلبوسی» رئیس و جمعی از نمایندگان مجلس عراق، با اشاره به روابط حسنه و رو به گسترش ایران و عراق در زمینه‌های گوناگون، اظهار داشت: پارلمان‌های ایران و عراق، نقش بسیار حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه روابط دو ملت و دو کشور دارند و بزرگترین حامی روابط دولت ها هستند.

رئیس جمهور با اشاره به تصمیم دو دولت برای ارایه تسهیلات در راستای ارتباط بیش از پیش تجار و فعالان اقتصادی ایران و عراق، گفت: باید برای گسترش همکاری‌های بانکی دو کشور تلاش کنیم.
دکتر روحانی افزود: ایجاد بازارچه‌های مرزی در مرزهای مشترک دو کشور می‌تواند موجب تقویت روابط و همکاری‌های ایران و عراق شود.
محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق نیز در این دیدار سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به عراق را بسیار مهم و نقطه عطفی در روابط رو به توسعه دو کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با تلاش مسئولان شاهد عرصه جدیدی در روابط و همکاری‌های ایران و عراق بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشیم.
رئیس مجلس عراق تأکید کرد: پارلمان و همه گروه‌های سیاسی عراق از رویکرد دولت این کشور برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها با دیگر کشورها بویژه جمهوری اسلامی ایران استقبال کرده و از توافقات دو کشور حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.