اخیراً دوستان ما در موسسه توانستند سه نامه از یاران امام و روسای قوا که در مناسبت‌های بسیار مهم و حساس و در جلسات خصوصی کنار امام می‌نشستند و نظرات خود را بدون هیچ حجب و حصاری بیان می‌کردند، منتشر کنند.

پایگاه خبری جماران: سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و حرم مطهر با اشاره به انتشار اسناد جدید مربوط به نامه های امام، گفت: ما از این دست از نامه‌ها و جواب‌هایی که پاسخگوی مسائل مهم تاریخی هستند، فراوان داریم و بی‌تردید هر برگ از این اسناد برای ما ذخیره و نعمتی الهی است که با پیگیری و زحمات زیاد دوستان گردآوری شده است. 

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در دیدار با کارکنان موسسه تنظیم و نشر آثار امام که به مناسبت میلاد حضرت امام خمینی(س) در حسینیه جماران برگزار شد، با اشاره به تردید و شبهه افکنی برخی افراد نسبت به دو نامه تاریخی امام گفت: مظلومیت امام تا کجاست؟ سی سال است ما می‌گوییم که نامه 1368/1/6 و دیگر نامه ها، خط امام است و من محمدعلی انصاری این نامه را از امام گرفتم و در قم تحویل آن آقا دادم، اما هنوز حتی برخی از دوستان نمی‌خواهند قبول کنند.

وی افزود: شما می‌بینید که وقت و بی‌وقت رادیوها و رسانه‌های بیگانه به استناد مواضع آنها درباره این نامه به بحث و تحلیل و تفسیر نشسته و صحت آن را زیر سوال می‌برند.

انصاری در ادامه گفت: اخیراً دوستان ما در موسسه توانستند سه نامه از یاران امام و روسای قوا که در مناسبت‌های بسیار مهم و حساس و در جلسات خصوصی کنار امام می‌نشستند و نظرات خود را بدون هیچ حجب و حصاری بیان می‌کردند، منتشر کنند و جالب است که در جریان نامه 1/6 علیرغم اصرار برخی از بزرگان مبنی بر کوتاه آمدن امام، ایشان حساسیت و تاکید بیشتری داشتند.

وی بیان کرد: ما از این دست از نامه‌ها و جواب‌هایی که پاسخگوی مسائل مهم تاریخی هستند، فراوان داریم و بی‌تردید هر برگ از این اسناد برای ما ذخیره و نعمتی الهی است که با پیگیری و زحمات زیاد دوستان گردآوری شده است و اخوی گرامی ام آقای دکتر حمید انصاری چندسال شخصاً در تنظیم و حفاظت از آنها وقت گذاشته و با دقت و کار طاقت فرسا، آنها را برای بهره‌برداری آماده ساخته‌اند که بخشی از آنها به زودی در موزه امام و انقلاب در کنار حرم مطهر ایشان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: واقعاً موسسه تنظیم و نشر آثار امام در مظلومیت و غربت کامل تا اینجا ادامه داده است و کمتر خانه و جایی در ایران و جهان سراغ داریم که به امام علاقه داشته یا درصدد شناخت ایشان باشد و اثری از آثار موسسه را در اختیار نداشته باشد. ولی متاسفانه علیرغم این همه عشق و دلسوزی و فداکاری چندین ساله دوستان در توسعه و نشر و ترویج آثار و اندیشه و مکتب امام، عده‌ای می‌گویند موسسه تنظیم و نشر آثار امام چه کار کرده است؟ و نمی‌گویند اگر موسسه نبود و کسی همت بلند مرحوم یادگار امام را نداشت و آن نامه تاریخی را به امام نمی‌نوشت و به بنده و اخوان و عزیزان دیگر، ماموریت پیگیری این وظیفه و رسالت بزرگ را نمی‌داد که با تمام وجود در گردآوری و ترویج حتی یک خط از امام کوشش کنیم، آیا امروز ما چنین گنجینه و مجموعه عظیمی از آثار امام را در اختیار داشتیم و آیا کسی و متولی دیگر بهتر از این عمل می‌کرد؟

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.