گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفت‌و‌گو با جماران:

امام هیچ احتیاجی به وصی و وکیل نداشتند/ حاج احمد آقا خود را فدای باقی ماندن راه امام و انقلاب کرد

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت الله مهدوی کنی، مرحوم آقای موسوی اربیلی و همه بزرگانی که در محضر امام بودند شهادت می دهند که تا آخرین لحظات فکر و هوش امام همچنان سر جای خودش بوده و هیچ احتیاجی به وصی و وکیل نداشتند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تأکید بر اینکه حاج احمد آقا اسوه ایثار و فداکاری است، گفت: کسی که مثل شمع خودش را پای انقلاب سوزاند، برای خودش جایگاهی قائل نبود که بخواهد چیزی را برای خودش یا ماندگاری خودش جعل کند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ویژگی های مرحوم حاج احمد آقای خمینی اظهار داشت: ایشان همه هستی خودش را فدای امام کرد؛ یعنی نه تنها وفاداری و امانتداری، بلکه ایثار و فداکاری کرد و عمر خودش را در سایه امام برد و خودش را فدای امام، کشور و انقلاب کرد.

رئیس هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه تأکید کرد: حاج احمد آقا اسوه ایثار و فداکاری است. یعنی اصلا روی خودش خط کشید و خودش را به حاشیه برد تا امام و انقلاب بماند. ایشان امانتداری نکرد و فداکاری کرد؛ فداکاری خیلی بالاتر از امانتداری است. ایشان عمر، جان، مال و هستی خود را فدای باقی ماندن راه امام و انقلاب کرد. کلمه «امانتداری» خیلی برای ایشان کم است.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص دلیل و پیامدهای تردید و تشکیک در نامه های حضرت امام و تخریب حاج احمد آقا، گفت: چپ و راست می خواهد خط امام نابود شود. ولی مقام معظم رهبری با تمام وجود از این خط روحانی پاسداری می کند؛ و با اعتماد و پشتیبانی و حضور ایشان، آن توطئه ها شکل نمی گیرد و هیچ وقت هم موفق نمی شود. امام و حاج احمد آقا و آن خط نورانی با این توطئه ها مخدوش و مسأله دار نمی شود.

نواب با اشاره به خاطراتی از یاران نزدیک حضرت امام، یادآور شد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، مرحوم آیت الله مهدوی کنی، مرحوم آقای موسوی اربیلی و همه بزرگانی که در محضر امام بودند شهادت می دهند که تا آخرین لحظات فکر و هوش امام همچنان سر جای خودش بوده و هیچ احتیاجی به وصی و وکیل نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه ایشان امانتدار نیست و فداکار و ایثارگر است، گفت: کسی که مثل شمع خودش را پای انقلاب سوزاند، برای خودش جایگاهی قائل نبود که بخواهد چیزی را برای خودش یا ماندگاری خودش جعل کند. این چه سودی برای ایشان داشت که از روی دلسوزی می خواست امام و انقلاب بماند؟!

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار داشت: من لحظات خیلی خوبی از حشر و نشر با حاج احمد آقا بعد از رحلت حضرت امام داشتم. من در حرم امام خیلی با ایشان صحبت کردیم و خاطرات زیادی با هم داشتیم. دلیل اینکه می گویم ایشان فدایی امام بود را کلمه به کلمه ایشان برای من گفته است. ایشان می گفت حضرت امام به گوش هرکس می خواستند بزنند با دست من می زدند و هرکس را می خواستند ناز کنند با دست مبارک خودشان ناز می کردند و مثال های زیادی برای این قضیه نقل می کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای تعریف خود از مرحوم حاج احمد آقا حجت شرعی دارد، افزود: مردمی که من را می شناسند می دانند که من آدم چاپلوس و متملق و به فکر بالا و یا پایین آوردن کسی نیستم و یک طلبه خالص مانده ام. خانواده ما عاشق امام بودیم و پدرم غیر امام را مرجع نمی دانست.

نواب در پایان گفت: هرکس می تواند یک کلمه راه امام را برای نسل سومی ها تدوین کند جفا، ظلم و خیانت است که این وظیفه را انجام ندهد. همه روحانیون، انقلابیون و همه کسانی که امام را درک کردند موظف هستند از این وجود مطهر و نورانی دفاع و حمایت کنند. البته ما نمی توانیم امام را بگوییم و فرزندانش را نادیده بگیریم. ما در روایت داریم که می گوید، اگر کسی می خواهد حرمت کسی را حفظ کند باید حریم فرزندان او را نگه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.