معاون اول رییس جمهور با تأکید بر اینکه بخش خصوصی واقعی باید به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی خود توجه داشته باشد، گفت: بخش خصوصی ایران از توانمندی علمی و فکری بسیار خوبی برخوردار است و باید برای توسعه ایران خود را در صحنه حاضر شود.

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در آیین نکوداشت حاج سیدعلاءالدین میرمحمدصادقی که در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، از وی بعنوان فعال اقتصادی خوشنام و انسانی با اخلاق و مسئولیت شناس در جامعه یاد کرد و گفت: ایشان در کنار کار اقتصادی،‌ به مسئولیت اجتماعی خود نیز به خوبی عمل کرده و در بیشتر فعالیت های اجتماعی نظیر مدرسه سازی، ساخت بیمارستان، کمک به افراد بی بضاعت و پرداخت دیه حضور داشته است. 

معاون اول رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه شرایط اقتصاد کشور شرایطی ویژه است و با مسائل جدید در ساختار اقتصادی کشور روبرو هستیم، خاطر نشان کرد: اقتصاد ایران از بیماریهای مزمنی رنج می برد و با چالش های بزرگی در حوزه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روبرو هستیم.

وی با اشاره به رشد اقتصادی، رشد سرمایه گذاری و شاخص های اصلی اقتصاد کشور در چند دهه اظهار داشت: این آمارها حاوی این پیام است که اقتصاد ایران نیازمند اقدامات اساسی تر، هم در بخش ساختاری و هم در بخش عملکردی است. 

دکتر جهانگیری با بیان اینکه بخش خصوصی ایران از توانمندی فکری بسیار خوبی برخوردار است،‌ تصریح کرد: بخش خصوصی ایران سابقه فعالیت طولانی دارد و ذیل آن نهادهای مدنی با سابقه شکل گرفته که می تواند با تکیه بر توانمندی ها، برای برون رفت از وضعیت فعلی کشور راه حل ارائه دهد. 

معاون اول رییس جمهور ضرورت توجه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به مسئولیت اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: قوام و دوام جامعه به پیوندهای اجتماعی است و توجه بخش خصوصی به مسئولیت اجتماعی باعث می شود که مردم در سخت ترین شرایط احساس تنهایی نکنند. اگر بتوانیم در جامعه به خوبی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنیم نتیجه آن ارتقاء سرمایه اجتماعی است.

وی ادامه داد: آقای میر محمد صادقی نمونه بخش خصوصی سالم و خدمتگزار است که به مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای به خوبی عمل کرده و سالها در کشور کارآفرینی و خلق ثروت کرده است. 

دکتر جهانگیری با تأکید بر اینکه خلق ثروت نه تنها کار بدی نیست بلکه کاری پسندیده است، افزود: مقام معظم رهبری نیز در بیانیه گام دوم انقلاب این موضوع را به صراحت اعلام کردند که نه تنها با تولید ثروت مخالف نیستند بلکه مشوق این موضوع هستند و ابلاغ سیاست های اصل 44 نیز به این معنا بود که بخش خصوصی سقفی برای رشد ندارد.

معاون اول رییس جمهور از اینکه عده ای در کشور با حسادت و بدور از آینده نگری در پی راهکاری برای زمین زدن افراد موفق هستند ابراز تاسف کرد و گفت: باید از بخش خصوصی حمایت کنیم و به فعالان آن میدان دهیم.

دکتر جهانگیری گفت: البته حمایت باید شامل بخش خصوصی سالم و قانونمند باشد که به دنبال رانت و آلودگی نیست. کسانی که به دنبال رانت و سوء استفاده می روند کسانی هستند که در این لباس می خواهند بخش خصوصی واقعی را بدنام کنند. 

معاون اول رییس جمهور با ذکر خاطره ای از میزان دریافت تسهیلات اقتصادی توسط یک فعال اقتصادی که سه نسل از خانواده آنها فعالیت اقتصادی دارند گفت: متاسفانه بدلیل وجود برخی خلاء ها شاهد بودیم کسانی که مدت کوتاهی به نام بخش خصوصی وارد اقتصاد کشور شدند توانستند چند هزار میلیارد تومان وام بگیرند و باید با تدوین ساز و کارهای لازم مانع از بوجود آمدن چنین شرایطی شد.

در این مراسم شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز مراسم نکوداشت از آقای میرمحمدصادقی را گامی در جهت توجه به اخلاق و تکریم انسان های بزرگ دانست و گفت: سقوط اخلاق در جامعه بسیار نگران کننده تر از مشکلات اقتصادی است. 

همچنین علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی از شخصیت حاج سید علاءالدین میرمحمدصادقی بدلیل فعالیت در کارهای عام المنفعه و خیر قدردانی کرد.

در این مراسم با حضور معاون اول رئیس جمهور از سردیس علاءالدین میرمحمدصادقی و تمبر یادبود و نیز دو عنوان کتاب درباره وی رونمایی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.