شهردار اسبق تهران بدهی ۵۴هزار میلیارد تومانی دوره گذشته را یک دروغ بزرگ دانست و گفت: بدهی‌های شهرداری تهران ۱۶هزار میلیارد تومان بوده که از آن رقم ۱۴هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است.

به گزارش جماران،  شهردار اسبق تهران در برنامه تلویزیونی بدون توقف درباره اظهارات مطرح‌شده از سوی مدیریت شهری تهران (اعضای شورای شهر تهران و شهرداری تهران) درباره بدهی 54هزار میلیارد تومانی شهرداری به مدیریت شهر در دوره چهارم اظهار کرد: این موضوع را کاملاً تکذیب می‌کنم.

وی تصریح کرد: این رقم 54هزار میلیارد تومانی که مدیریت شهری فعلی به مدیریت شهری قبلی نسبت می‌دهد، یک دروغ بزرگ است و بنده آن را تکذیب می‌کنم و در واقع هر کسی که نخواهد کار کند و بخواهد در قدرت بماند باید دروغ بگوید.

شهردار اسبق تهران تصریح کرد: این افراد، برای ماندن در قدرت علاوه بر اینکه باید دروغ بگویند باید ذلت هم بپذیرند و زدوبند کنند و در واقع چون کشور و جامعه نیاز به کار دارد این افراد می‌آیند و بهانه‌های بیخودی می‌گیرند.

قالیباف بیان کرد: وقتی شورای چهارم تمام شد ما گزارشهایی را در خصوص میزان بدهی‌ها و اموال شهرداری تهران به شورای چهارم دادیم و این موضوع به‌صورت مصوبه شورا درآمد که میزان بدهی‌های شهرداری چقدر است و در نهایت نیز این مصوبه به شورای پنجم ارائه شد و هم‌اکنون نیز اسنادش موجود است.

وی تصریح کرد: در آن مصوبه میزان بدهی‌های شهرداری تهران 16هزار میلیارد تومان بود که از آن رقم 14هزار میلیارد تومان مربوط به طلب شهرداری از دولت است که این موضوع در دوره آقای نجفی شهردار وقت تهران نیز تأکید شد علاوه بر اینکه باید دولت دهم یک میلیارد دلار براساس مصوبه مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به شهرداری می‌داد که این موضوع نیز محقق نشد.

شهردار اسبق درباره اموال شهرداری تهران تصریح کرد: متأسفانه عنوان شده است که این اموال فروخته شده است که این حرف‌ها، حرف‌های درستی نیست چرا که همه موارد اموال نقد و غیرنقد در شهرداری تهران ثبت شده است و دارایی‌ها و اموال و زمین‌های شهرداری تهران در دوره گذشته نسبت به زمان مدیریت قبل دو برابر افزایش یافته بود که این موضوع در صورت‌جلسه شورای شهر تهران در دوره گذشته هم آمده است.

در همین خصوص محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفت: خشی از اظهارات اخیر جناب آقای قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورا بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

محمود میرلوحی نیز به سخنان قالیباف واکنش نشان داد و به ایسنا گفت: 

 متأسفانه شهردار قبلی تهران مجدداً ادعاهای قبلی خود را تکرار کرده و نه تنها منکر بدهی شده بلکه تهمت هم زده است،.

 شهرداران سابق تهران همچون نجفی، افشانی و حالا هم حناچی با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌خواهند عدد بدهی را بولد کنند چرا که مانعی برای جذب سرمایه گذاری کنند اما حالا با ادبیاتی سخیف اظهاراتی بیان شده است.

میرلوحی با بیان اینکه لازم است صدا و سیما به شورا و شهرداری فعلی وقت پاسخگویی دهد گفت: از دفتر حقوقی شهرداری تهران نیز می‌خواهم که اقدام حقوقی و قضائی لازم در این خصوص انجام دهد.

وی همچنین ضمن گلایه از برخورد صدا و سیما با مدیریت شهری جدید گفت: گویا صدا و سیما هنوز قالیباف را شهردار تهران می‌داند چرا که در برنامه اخیر افتتاح بیش از ۵۰۰ پروژه جدید خبری در این زمینه منتشر نکرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.