معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته، انقلاب اسلامی را سند هویت و پرچم افتخار ایران و متعلق به آحاد ملت دانست و بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی و مشارکت برای مقابله با توطئه دشمنان، حل مشکلات مردم و حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت روزافزون کشور تاکید کرد.

به گزارش جماران؛ دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور روز دوشنبه در اجتماع پرشور راهپیمایان یوم الله 22 بهمن در شیراز، با اشاره به اینکه امروز انقلاب اسلامی ایران پا به چهل سالگی می گذارد، گفت:چهل سالگی به معنای کمال، جا افتادگی، پختگی، عقلانیت و تدبیر است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: برای من افتخار است که در سالروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مهمان مردم با فرهنگ و میهمان نواز شیراز هستم.

دکتر جهانگیری شیراز را پایتخت فرهنگی ایران و تلاقی گاه تمدن ایرانی و اسلامی دانست و اظهار داشت: شیراز شهر عشق و عقل، ایمان و اخلاق، شعر و ادب، هنر و صنعت، گفتگو و مدارا و شهر شهادت و زندگی است.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: فارس و شیراز در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی در سال های 42 تا 57 و نیز در پیروزی شکوهمند آن نقش شایسته ای داشته و پس از آن نیز در عرصه های مختلف خصوصاً‌ دفاع مقدس از پیشگامان حفظ و گسترش آرمان های انقلاب بوده است.

دکتر جهانگیری گفت: امروز به شیراز آمده ام تا در کنار مردم این دیار از تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی درس بیاموزم و با امام و شهیدان و ملت و رهبری انقلاب تجدید عهد کنم؛ آمده این تا در شهر شاه چراغ و سعدی و حافظ و ملاصدرا، از روح بلند بزرگان و شهیدان این شهر در انقلاب و دفاع مقدس مدد بخواهیم که به ما توفیق شناخت و پاسداشت این میراث دینی و ملی را عنایت فرماید.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران پدیده بزرگ دوران نه تنها در مقیاس ایران بلکه در مقیاس جهانی است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است به نام خدا که در متن آن همه متفکران، اندیشمندان و نخبگان ایران و همه توده مردم علیه استبداد، استکبار و استعمار به پا خاستند و حماسه آفریدند و پیروز شدند.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی، انقلابی تاریخی است، اما در تاریخ نمانده و انقلابی برای دیروز نبود و بلکه انقلابی برای امروز و فردا هم هست، تصریح کرد: انقلاب اسلامی متعلق به همه نسل هاست؛ به جوانان و فرزندان امروز همان قدر تعلق دارد که به نسل‌های دیروز و به زنان و مردان با شرفی که در آن حضور داشته اند و حماسه آفریده اند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در انقلاب اسلامی مردم به پا خواستند تا بر سرنوشت خود حاکم شوند تا به توسعه برسند؛ خواستند مستقل باشند.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی راهی تازه در برابر ملت ایران گشود ، گفت: پس از سقوط نظامی مستبد و وابسته، همه گروهها، طبقات، نخبگان و شهروندان آمدند تا با هدایت و محوریت امام راحل نظامی مردم سالار بنا کنند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) نه تنها رهبر آن انقلاب تاریخ ساز است بلکه معمار ایرانی آزاد، مستقل و مبتنی بر خواست و رأی مردم نیز است، افزود: امروز رهبر عزیز انقلاب ما نیز همان آرمانها و اهداف را در دنیا با صدای رسا اعلام می کند.

دکتر جهانگیری تاکید کرد: انقلاب اسلامی دستمایه و سرمایه امروز کشور برای غلبه بر مشکلات و برای ساختن آینده ای بهتر است.انقلاب چتری بر سر همگان بود و همه ذیل این چتر، خود را دلبسته و متکی به آن می دانستند.

دکتر جهانگیری افزود: انقلاب، امام و رهبری سرمایه و متعلق به همه آحاد ملت است و هیچ کس و هیچ جریانی نباید و نمی تواند آن را محدود به خود کند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه انقلاب، مانند ایران، اسلام، امام، رهبری و قانون اساسی میراث مشاع همه ایرانیان است و به همه مردم تعلق دارد گفت: نباید دایره انقلاب محدود به گرایشهای خاص سیاسی شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: انقلاب ما در 22 بهمن 57 پیروز شد و در دوازده فروردین 58 یعنی در کمتر از 50 روز خود را از طریق رفراندوم و رأی مردم تثبیت کرد و در کمتر از یک سال صاحب قانون اساسی شد.

دکتر جهانگیری خاطرنشان کرد: پیام حرکت امام خمینی(ره) به دنیا این بود که تمام خواسته ها باید از طریق قانون پیگیری شود به همین دلیل قانون گریزی و قانون ستیزی و قانون شکنی نسبتی با انقلاب و انقلابی بودن ندارد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما امروز به همدلی، همزبانی و وحدت ملی نیاز داریم، تصریح کرد: ما در شرایط دشوار دفاع مقدس و روزهای پس از انقلاب اسلامی الگوی جدید به دنیا نشان دادیم زیرا در این مقاطع حساس ما یک ملت شدیم. امروز هم با اتکا به ظرفیت بزرگ ملت ایران می توانیم از همه دشواریها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه باید همه به انقلاب افتخار کنیم اظهار داشت: مهمترین دستاورد انقلاب تحقق خواست یک صد ساله مردم ایران در مبارزه با استبداد و دخالت های خارجی بود.

دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود در بیان برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به عنوان سرمایه امروز کشور، گفت:مردم ایران خواستار آزادی، استقلال، عدالت، پیشرفت و توسعه بودند، که انقلاب اسلامی به این خواسته ها جامه عمل پوشاند.

معاون اول رییس جمهور گفت: ملت ایران در این چهار دهه هیچ گاه دست از آزادی و مردم سالاری بر نداشته است و همچنین در این سالها به واقع ایران مستقل بوده و هیچ کس نتوانسته است به نظام و ملت ایران چیزی تحمیل کند.

دکتر جهانگیری با تبیین برنامه ها و نقشه های آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی ها از اینکه کشور نیرومندی مثل ایران در منطقه حساس خلیج فارس تبدیل به الگویی برای استقلال و آزادی شده رنج می‌برند و از اینکه ایران بزرگ و قدرتمند را از دست داده اند ناراحتند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به سخن رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که در منطقه خاورمیانه هفت هزار میلیارد دلار هزینه کرده اند، گفت: امروز مسئولین جمهوری اسلامی با افتخار در کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق و افغانستان حضور پیدا می کنند و از سوی دولت ها و ملت های این کشورها مورد استقبال قرار می گیرند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به دستاوردهای مختلف کشور به خصوص در حوزه علم و فناوری تصریح کرد: اگر ما به توسعه پایدار می اندیشیم باید توسعه علمی را در دستور کار خود قرار دهیم و رهبر معظم انقلاب نیز چند سال است که خود پرچم توسعه علم و فناوری را به دست گرفته اند.

دکتر جهانگیری افزود: امروز دانشمندان ایران جزو دانشمندان برتر دنیا هستند و متخصصینی که در ایران وجود دارد در کمتر کشوری به چشم می خورد و در همین شیراز برخی عمل های جراحی انجام می شود که فقط در کشورهای پیشرفته وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که دشمن امروز به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و بی اعتمادی در میان ملت ایران است، اظهار داشت: ما به وحدت، انسجام و گفتگو نیاز داریم و آمریکایی ها خود با صراحت اعلام کرده اند که ما جنگ اقتصادی تمام عیار علیه ایران آغاز کرده ایم.

دکتر جهانگیری اظهار داشت: همان کسانی که در ترورهای مختلف در ایران دست داشتند و باعث به شهادت رسیدن برخی از مسئولین کشور بودند امروز مشاورین کاخ سفید شده اند و با وجود اعلام چندین باره مراجع ذیصلاح مبنی بر این که ایران در پرونده هسته ای پایبند به تعهدات خود بوده اند، اما آمریکا به جای اعتماد به گزارش این سازمان ها، به یک گروه تروریستی اعتماد کرده و ملت قهرمان ایران را به تروریست بودن متهم می کند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این که آمریکا اعلام می کند که هدف از تحریم دولت ایران است و نه مردم، این دروغ است. در کتاب هنر تحریم در آمریکا آمده است که برای اعمال تحریم نباید اجازه دهیم که نیازهای مردم به دست آنها برسد.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: ما به آمریکایی ها می گوییم که دولت، ملت و مسئولین ایران ایستاده اند تا تحریم های آمریکا را با شکست مواجه کنند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت های داخلی کشورمان و تأمین 96 درصد از داروی مورد نیاز با استفاده از توان داخلی افزود: ما می توانیم با اتکاء به ظرفیت های کشور با سرفرازی از این دوره عبور کنیم.

دکتر جهانگیری ادامه داد: ملت ایران امروز به درخواست مقام معظم رهبری در صحنه حضور یافته اند تا این پیام را منتقل کنند که ما پای انقلاب ایستاده ایم.

معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که ما از مشکلات و مسایل اقتصادی مردم آگاه هستیم و برای سامان دهی این وضعیت برنامه ریزی کرده ایم تصریح کرد: دولت دست نیاز به سوی نخبگان، دانشمندان و دلسوزان نظام و ایران دراز می کند تا بتواند از مشکلات پیش رو عبور کند.

دکتر جهانگیری همچنین از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله دستغیب تولیت آستان مقدس شاه چراغ (ع)، نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی و نیز نیروهای امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و افزود: از خدا می خواهم به حق شاه چراغ و شهدا توفیق خدمت به مردم ایران را به ما عنایت فرماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.