گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: باید در دهه پنجم توسعه همه‌جانبه را محقق کرد

در 4 دهه اخیر، در پاره‌ای از حوزه‌ها پیشرفت‌هایی داشتیم و در بعضی حوزه‌های دیگر به تناسب آن قسمت، پیشرفت نداشته‌ایم، ولی توسعه همه‌جانبه همان توسعه‌ای است که می توان کشور را بر مبنای آن، به نحوی همه‌جانبه پیش برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که ما باید در دهه پنجم، نگاهی داشته باشیم که بر مبنای آن، بتوان توسعه همه‌جانبه را محقق کرد.

سیدعباس صالحی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت‌های دهه پنجم انقلاب را در چه مواردی می‌داند، گفت: ما اگر دهه‌های مختلف این 40 سال را بررسی کنیم، هر دهه را می‌توان با نامی شناخت. برای نمونه، دهه اول را می‌توان دهه تثبیت و استقرار نامید. دهه دوم را نیز می‌توان دوره سازندگی و همین‌طور دهه‌های بعدی هر کدام با نامی شناخته می‌شوند، اما در دهه پنجم، ما باید نگاهی داشته باشیم که برمبنای آن، بتوان توسعه همه‌جانبه را محقق کرد.

وی افزود: ما در 4 دهه اخیر، در پاره‌ای از حوزه‌ها پیشرفت‌هایی داشتیم و در بعضی حوزه‌های دیگر به تناسب آن قسمت، پیشرفت نداشته‌ایم، ولی توسعه همه‌جانبه همان توسعه‌ای است که می توان کشور را بر مبنای آن، به نحوی همه‌جانبه پیش برد. به نظر می‌رسد یکی از حوزه‌هایی که در دهه پنجم نیازمند توسعه است، حوزه فرهنگ و اخلاق اجتماعی است که در کنار حوزه علم و فناوری اهمیت قابل توجه‌ای را برای دهه پنجم انقلاب‌اسلامی داراست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.