درپی درگذشت محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، برخی مسئولین نظام، فعالان و چهره های سیاسی پیام تسلیت صادر کردند.

به گزارش جماران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی در گذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام  به شرح زیر است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

درگذشت یاردیرین و خادم انقلاب آقای محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی موجب تاسف و تاثر شد.

ایشان در طول سال‌های انقلاب در زمره مبارزین و از ارادتمندان به نظام و رهبری بودند و پس از آن نیز خدمات فراوانی ازجمله استانداری در تهران، فارس و خراسان، شهردار تهران و معاونت در چند وزارتخانه و نهاد انقلابی عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده، دوستان و اعضای محترم حزب موتلفه اسلامی، برای آن‌ مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم»

 

محمدجواد ظریف: «محمدنبی حبیبی» تجارب گران‌بهایی را به نسل های دوم و سوم انقلاب منتقل کرد 

 متن پیام وزیر امور خارجه به شرح زیر است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت یکی از مبارزان پیشتاز انقلاب اسلامی مرحوم محمد نبی حبیبی که در چهار دهه خدمت صادقانه در جایگاه های مختلف منشاء خدمات ارزشمند بوده و تجربه گران‌بهایی را به نسل های دوم و سوم انقلاب در جایگاه دبیرکلی یکی از قدیمی‌ترین احزاب سیاسی ایران منتقل کردند موجب حزن و اندوه اینجانب شد. 

این مصیبت را به همه یاران و دوستان بویژه خانواده و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برایشان از درگاه الهی رحمت و مغفرت و همنشینی با امام و شهدا و دیگر صالحان مسئلت می‌کنم.»

 

علی مطهری امروز در صحن علنی مجلس زمانی که ریاست جلسه را بر عهده داشت با اشاره به درگذشت محمدنبی حبیبی اظهار داشت: خبردار شدیم که آقای محمدنبی حبیبی شهردار سابق تهران و رئیس حزب موتلفه اسلامی رحلت کردند.

وی تاکید کرد: ایشان از سابقون انقلاب و همراهان آقای عسگراولادی بودند. رحلت ایشان را به رهبر انقلاب، مردم شریف ایران و اعضای این حزب تسلیت می‌گوییم.

 

پیام تسلیت محمود صادقی در پی درگذشت دبیرکل موتلفه 

 درگذشت آقای محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی را، که از مبارزان و خدمتگزاران به مردم و نظام جمهوری اسلامی بود، به خانواده محترم و سایر بازماندگان  او تسلیت می گویم و برای او مغفرت و رحمت الهی را مسألت می نمایم.

عبدالرضا رحمانی فضلی درگذشت دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت.

متن پیام وزیر کشور به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مرحوم محمدنبی دبیرکل یکی از دیرپاترین احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور، موجب تأثر بسیار است. آن مرحوم که نامش در زمره مبارزین علیه رژیم ستمشاهی ثبت شده است و از پیشروان همراهی و همگامی با نهضت امام خمینی بود، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سنگرهای مختلفی از جمله در خانواده بزرگ وزارت کشور در مسئولیت استانداری تهران، فارس و خراسان و همچنین شهرداری تهران منشأ خدمات و آثار بسیار بوده است، که ان شا الله نزد پروردگار قادر متعال، متنعّم و بهره‌مند خواهد بود.

اینجانب با تسلیت درگذشت این پیشکسوت انقلابی و مدیر مبارز، از خداوند بزرگ، غفران و رحمت واسعه و همنشینی با ابرار را برای ایشان و صبر و اجر برای خانواده محترم، همرزمان و همسنگران آن فقید سعید مسألت دارم.

 

محمد رضا باهنر با صدور پیامی درگذشت محمد نبی حبیبی را تسلیت گفت.

متن پیام بدین شرح است:

بسمه تعالی 

إِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، خبر درگذشت یار دیرینه انقلاب و امام و رهبری، مبارز خستگی ناپذیر، مرحوم حاج محمدنبی حبیبی باعث تأسر و تألم فراوان گردید.

اینجانب سالهای متمادی چه در حوزه اداره کشور و چه در جریانات سیاسی با ایشان همکاری داشتم و در این سال‌ها مرحوم حبیبی را برادری دلسوز، پرتلاش، متواضع و متعهد به اصول و مبانی انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل(ره) و همراه و وفادار به مقام معظم رهبری یافتم.

امروز نه فقط حزب موتلفه اسلامی، بلکه جبهه پیروان خط امام و رهبری و جریان اصولگرایی و همه دوستداران انقلاب یک همسنگر فرزانه را از دست داده است.  

از سویدای دل ضایعه درگذشت مرحوم محمدنبی حبیبی را به ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و برای بستگان و نزدیکان ایشان صبر و اجر مسألت دارم.  

 

متن پیام علی اکبر ولایتی به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

دریافت خبر درگذشت یار فداکار امام (ره) و رهبری و از همراهان نظام مقدس جمهوری اسلامی، مرحوم محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی موجب تأثر و تالم گردید.

اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه، علو درجات و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال برای آن مجاهد نستوه و صبر و اجر را برای بیت محترم ایشان و بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

علی اکبر ولایتی

 

آیت الله موحدی کرمانی: «محمدنبی حبیبی» یاری دلسوز برای مرحوم امام و رهبری و همراه همیشگی روحانیت بود

 متن پیام تسلیت رئیس جامعه روحانیت مبارز به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

برادر عزیز و یار صدیق و همیشگی انقلاب، مرحوم محمدنبی حبیبی در ایام فاطمیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) و در آستانه چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به دیار معبود شتافت و در جوار هم رزمان شهیدش آرام گرفت.

آن مرحوم که از پیشتازان مبارزات در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود، دردهه های پس از انقلاب نیز تاپایان عمر، یاری دلسوز برای مرحوم امام (رحمه الله علیه) و رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و همراه همیشگی روحانیت و از خدمتگزاران صادق مردم شریف ایران اسلامی بود.

جامعه روحانیت مبارزکشور ثلمه فقدان ایشان رابه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، اعضاء محترم حزب مؤتلفه اسلامی،قاطبه ملت شریف ایران وخانواده مکرم ایشان تسلیت عرض نموده و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند مسئلت می نماید.»

 

عارف: حبیبی انسانی والامنش با اندیشه بلند و و تجربه گران‌سنگ بود

متن پیام رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

ضایعه درگذشت برادر گرامی جناب آقای محمد نبی حبیبی دبیرکل محترم حزب موتلفه اسلامی موجب تألم و تأثر خاطر شد.

آقای محمد نبی حبیبی انسان بزرگوار و والامنش با اندیشه بلند و ایمان استوار و تجربه گران‌سنگ در عرصه سیاست یکی از یاران وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران بودند.

اینجانب ضمن تسلیت فقدان آن مرحوم به خانواده معزز حبیبی و اعضای محترم حزب موتلفه اسلامی، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم.

محمدرضا عارف»

 

پیام تسلیت مجید انصاری در پی درگذشت محمدنبی حبیبی

متن پیام عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درگذشت مرحوم مغفور جناب آقای محمدنبی حبیبی از همراهان نهضت امام خمینی(ره) و فعالان عرصه خدمت رسانی به کشور در حوزه مدیریت سیاسی و فعالیتهای حزبی و دیگر عرصه های خدمت رسانی را به خانواده محترم و بستگان و دوستان و همراهان و همفکران ایشان در حزب مؤتلفه اسلامی تسلیت گفته از خداوند برای ایشان مغفرت و علو درجه و برای بازماندگان شکیبایی و پاداش شایسته خواهانم.

 

مجید انصاری

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.