محسن هاشمی رفسنجانی یکی از سخنرانان مراسم دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی بود.

به گزارش خبرنگار جماران؛ محسن هاشمی رفسنجانی در این مراسم گفت: امروز دوسال از رحلت آیت‌الله هاشمی می گذرد و در این مدت، فرهیختگان و نخبگان صفات مختلفی به ایشان نسبت دادند. ایشان عقلانیت، درایت، خودساختگی داشتند و در مسیر خود از افراط و تفریط دوری می کردند. آیت‌الله هاشمی برای انقلاب بارها از خود گذشت و با جان و مالش برای انقلاب تلاش کرد. ایشان همواره پیگیری می کرد که مردم از فقه صعوبت به فقه سهولت برسند.

وی افزود: مسائلی در زندگی آیت‌الله هاشمی بود که سعی می‌کرد پنهان نگه دارد، چون اهل ریا نبود و آن گذشتن از خویشتن بود. آیت‌الله هاشمی برای انقلاب بارها از خود گذشت. با جان و مالش برای انقلاب تلاش  کرد.

آیت‌الله به نوشتن خاطرات خود بدون هیچ شائبه و سانسور اهمیت زیادی می‌داد

هاشمی ادامه داد: یادم است که بعد از آخرین زندان ایشان، پیش از انقلاب وقتی او می‌خواست به کشور بازگردد، همه به پدر توصیه می‌کردند این کار را نکند، ولی او زندان در ایران را شیرین تر از زندگی در خارج از کشور می‌دانست. در عملیات مرصاد از منطقه عملیات خارج نشد و گفت لازم است در منطقه بمانم. در جریان پذیرش قطعنامه 598 گفت حاضر است مجازات شود ولی صلح بدست آید.

وی همچنین بیان کرد: آیت‌الله هاشمی فردی انتقادپذیر بود. کتاب های خاطرات وی نشان می دهد چگونه زندگی روزمره خود را بدون سانسور در اختیار مردم قرار داد، هیچ ریایی در این خاطرات نیست. یکی دیگر از خصوصیات شخصیتی ایشان، بحث انتقادپذیری و انتقادجویی است. ایشان به نوشتن خاطرات خود بدون هیچ شائبه و سانسور اهمیت زیادی می‌داد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.