گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

ابوترابی فرد: باید با «شفافیت» به تحکیم پیوندهای اجتماعی کمک کرد

بعد از شفاف سازی و در میان گذاشتن همه امور با مردم، اگر رفتار مسئولین قابل دفاع بود به تحکیم پیوند جامعه با نظام کمک خواهد کرد. اگر نقدی به این رفتارها داشتند نیز اصلاح آن به این پیوند کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ثمره وحدت ملت ایران و تداوم آن نیز ثمره وحدت و انسجام است، گفت: اگر در اندیشه دستیابی به مدارج برتری از اقتدار، تعالی و ساختن جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی هستیم، باید با وحدت و انسجام قابل قبول بر محور آموزه های دینی، علم و معرفت قدم برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترافی فرد در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد تأثیر وحدت در برون رفت از مشکلات کشور اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف انبیاء الهی فراهم آوردن زمینه وحدت جامعه انسانی بر محور عقلانیت، علم و آموزه های وحیانی است. یعنی هیچ یک از جوامع انسانی در مسیر تعالی و تکامل حرکت نکرده اند، مگر در سایه شکل گیری مرتبه ای از مراتب وحدت و نقش مؤثر نیروهای متعهدی که در کنار هم قرار گرفتند و برای ساختن یک جامعه آرمانی تلاش کردند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به چالش هایی که کشور ما در دهه های اخیر با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشته و دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول 40 سال گذشته، افزود: نظام جمهوری اسلامی دستاورد وحدت ملت ایران با محوریت آموزه های وحیانی و رهبری و زعامت امام خمینی(س) است و تداوم آن نیز ثمره وحدت و انسجام ملی با محوریت آموزه های دینی و هدایت های رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: اگر در اندیشه دستیابی به مدارج برتری از اقتدار، تعالی و ساختن جامعه ای مبتنی بر آموزه های دینی هستیم، باید با وحدت و انسجام قابل قبول بر محور آموزه های دینی، علم و معرفت قدم برداریم. یعنی با وحدت و انسجام می توانیم تمامی چالش هایی که در داخل کشور برای ما به وجود آمده و توطئه های دشمنان را به شایسته ترین شکل ممکن پشت سر بگذاریم.

ابوترابی فرد در پاسخ به سؤالی در مورد تأثیر شفافیت فعالیت های مسئولین و در میان گذاشتن امور با مردم، در رفع چالش های موجود، گفت: عملکرد و رفتار مسئولین نقش بسیار مهمی در تحکیم وحدت جامعه اسلامی دارد. اولا باید این تصمیمات و رفتار مبتنی بر آموزش، آموزه های دینی و سلامت و صداقت و اتقان شکل بگیرد و آنچه عملکرد و رفتار مسئولین هست با شفافیت تمام در مرئی و منظر جامعه قرار بگیرد.

وی با تأکید بر ضرورت شفاف سازی اقدامات تمامی مسئولین کشور، افزود: بعد از شفاف سازی و در میان گذاشتن همه امور با مردم، اگر رفتار مسئولین قابل دفاع بود به تحکیم پیوند جامعه با نظام کمک خواهد کرد؛ اگر نقدی به این رفتارها داشتند نیز اصلاح آن به این پیوند کمک خواهد کرد. لذا باید با شفافیت کامل و رصد اقدامات و تصمیمات مسئولین به تحکیم پیوندهای اجتماعی کمک کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.