هیئت دولت در جلسه امروز خود که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهوری برگزار شد، با واگذاری شرکت های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس موافقت کرد.

به گزارش جماران؛ هیئت وزیران ذر جلسه امروز خود با واگذاری شرکت های فرهنگی – ورزشی استقلال و پرسپولیس موافقت کرد.

** دولت مصوبه مربوط به حد نصاب فنی و اقتصادی اراضی موضوع فعالیت‌ های کشاورزی را اصلاح کرد

هیئت وزیران به منظور تسریع در صدور اسناد تفکیکی در جهت بهبود تولیدات کشاورزی، تسهیل شرایط تأمین سرمایه و رفع موانع اداری برای بهبود فضای کسب و کار، با اصلاح مصوبه مربوط به حد نصاب فنی و اقتصادی اراضی موضوع فعالیت های کشاورزی موافقت کرد.

بر این اساس، صدور اسناد تفکیکی اجرای طرح های کشاورزی اعم از گلخانه، دامداری، مرغداری، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه ها و واحدهای صنایع تبدیلی، تکمیلی و غذایی کشاورزی که تاکنون قبل از بهره برداری از طرح متوقف شده بود، با تأیید وزارت جهاد کشاورزی و پس از اجرای حداقل ۳۰ درصد طرح مجاز شد.

** آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی اصلاح شد

دولت با هدف ارتقای کیفیت شغلی تولیدکنندگان و بهره برداران خرد و کلان حوزه کشاورزی و نیز ساماندهی بهتر و مؤثرتر فعالیت‌های شاغلین بخش کشاورزی از طریق شکل‌گیری نظام حرفه‌ای مستقل، آیین نامه اجرایی نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی را اصلاح کرد.

لزوم جلب مشارکت مردم به حضور در عرصه کشاورزی، ضرورت ایجاد تشکل مردمی فراگیر و قدرتمند برای مدیریت بخش کشاورزی و رفع موانع فراروی نظام صنفی کشاورزی موجود، از دیگر دلایل اصلاح آیین نامه یاد شده است.

** طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان های شمالی به سراسر کشور تسری می یابد

دولت با هدف صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از ایجاد زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز در این اراضی و باغ ها و تغییر کاربری در سایر استان های کشور از طریق اخذ جریمه نقدی، با تسری طرح کاهش خسارات ناشی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در سراسر کشور موافقت کرد.

بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی مکلف شد در حریم و خارج از حریم شهرها و در چارچوب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، اقدام قانونی برای قلع و قمع بنا و مستحدثاتی که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز کمیسیون مربوط بر روی محدوده­های موضوع آن قانون ایجاد شده است را انجام دهد.

** الزام نمایندگان و وکلای شرکت کننده در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی به داشتن پروانه کارگزاری گمرکی

هیئت وزیران به منظور جلوگیری از تردد افراد سودجو در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی با هدف فرار از قانون و مقررات، مصوب کرد اشخاصی که به نمایندگی یا وکالت از طرف شخص حقوقی، دولتی یا خصوصی یا سفارتخانه‌ها در مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی شرکت می‌نمایند، لازم است دارای پروانه وکالت دادگستری یا کارشناس رسمی یا کارگزار گمرکی یا نماینده قضایی و یا کارمند شخص حقوقی دارای شرایط مربوط باشند.

** آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار به تصویب رسید

دولت با هدف شایسته سالاری و استفاده از تجربیات مدیریتی جهت بهبود عملکرد شهرداران، آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار را به تصویب رساند.

** دستگاه های اجرایی ملزم به نصب دستگاه شوک قلبی خودکار در ساختمان های متبوع شدند

هیئت وزیران در راستای اقدامات پیشگیرانه سریع و به موقع در مواجهه با حملات قلبی و به منظور کاهش و پیشگیری از مرگ و میرهای ناشی از سکته های قلبی، مصوب کرد تمامی وزارتخانه ها، سازمان ها، موسسات دولتی، شرکت های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نهادهای عمومی غیردولتی و سازمان های تابعه و استانداری ها از محل اعتبارات داخلی مربوط نسبت به خرید شوک قلبی خودکار (AED) و نصب آن در محل ساختمان های متبوع اقدام نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.