گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

آیت الله غروی: مقاومت در برابر دشمن احتیاج به وحدت کلمه دارد/ همه باید به دولت کمک کنند

برای من روشن نیست که هدف برخی جریان ها چیست و بنای نیت خوانی هم ندارم. حقیقت این است که همه باید به دولت کمک کنند و دولت هم باید یک سری اصلاحات درون خودش را پذیرا باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر دشمن احتیاج به وحدت کلمه دارد، گفت: باید تمام نیروهای داخلی با همه تجارب و تخصص ها به میدان بیایند و مسئولین هم از ظرفیت های مختلف آنان و منابع سرشار این کشور بهره بگیرند و به دشمن اعتماد نکنند و به گونه ای پیشرفت کشور را پیش ببرند که مشکلات کاهش پیدا کند و تدریجا از بین برود.

آیت الله سید محمد غروی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص ساز و کارهای رسیدن به وحدت مورد نظر امام خمینی(س) اظهار داشت: وحدت و اتحاد رمز پیروزی انقلاب بود. اگر همه اقشار مردم دست به دست هم نمی دادند و از رهبری امام حمایت و تبعیت نمی کردند این انقلاب بر طاغوت پیروز نمی شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب نیز اگر جریان های مختلف مخالف انقلاب کاری از پیش نبردند و یا دشمنان خارجی نتوانستند با دستیاران داخلی آنها به انقلاب ضربه بزنند به واسطه وحدت کلمه کسانی بود که برای انقلاب سرمایه گذاری کرده بودند و خطر می کردند و خطر می کنند و حضور خود را به جهانیان و دل سپردگان آنان در داخل نشان دادند.

وی یادآور شد: اگر در اوایل انقلاب ضدّ انقلاب کاری را از پیش نبرد و هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم ها و بی وفایی ها و جفاهای دوستان و دشمنان این ملت نتوانست کاری را از پیش ببرد به خاطر وحدت کلمه بود. امروز هم اگر ما بخواهیم بر مشکلات تحمیل شده از سوی دشمنان و کم کاری و اشتباه غیر عمدی دوستان فائق شویم باز هم رمز آن وحدت کلمه است. باید تمام نیروهای داخلی با همه تجارب و تخصص ها به میدان بیایند و مسئولین هم از ظرفیت های مختلف آنان و منابع سرشار این کشور بهره بگیرند و به دشمن اعتماد نکنند و به گونه ای پیشرفت کشور را پیش ببرند که مشکلات کاهش پیدا کند و تدریجا از بین برود.

غروی تأکید کرد: اگر به خدا اتکا کنیم و بر ارزش های الهی و اسلامی وفادار باشیم و اصول انقلاب را فراموش نکنیم و مسئولین نیز تلاش لازم را برای سربلندی کشور و ملت خود داشته باشند و از رهبری معظم، که همه تلاش خود را برای عظمت کشور به کار می گیرند، تبعیت کنند، خداوند هم ما را یاری می کند.

وی اظهار داشت: طبعا انتظار از همه جریان های وفادار به انقلاب و نظام این است که با وحدت کلمه دست به دست هم دهند و به دولت و مسئولین کمک کنند و مشورت تخصص خود را از مسئولین دریغ نکنند و مسئولین هم این خدمات را بپذیرند و این راه را به سوی خودشان باز کنند تا مشکلات موجود که برای قشر کم درآمد بسیار سنگین است از بین برود و بار دیگر دشمن در این جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی طعم تلخ شکست را تجربه کند. این امر تجربه ای می شود که آنها متوجه شوند با ملت قدرتمند ایران نمی توان درگیر شد و آن را به زانو درآورد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه باید برای تحقق وحدت تلاش کنند، افزود: همه مردم و مسئولین باید توجه داشته باشند که اگر رخنه ای در این وحدت به وجود بیاید، دشمن خیلی راحت از این رخنه ها استفاده می کند.

غروی یادآور شد: بعد از یک سری مشکلاتی که سال گذشته و یا برخی مواقع دیگر پدید آمده بود دشمن احساس کرده که احیانا می تواند از این مشکلات استفاده کند و وحدت ما را بشکند و یا اینکه به خاطر اختلافات موجود -ولو اینکه موردی است و ریشه ای نیست- ورود پیدا کردند و این مشکلات را برای ما پدید آوردند و امید دارند که بتوانند این وحدت و اتحاد را بشکنند و ما را به زانو در بیاورند.

وی با تأکید بر اینک مقاومت در برابر دشمن احتیاج به وحدت کلمه دارد، گفت: شخصیت های مختلف سیاسی و جناحی در مردم و یا مجموعه های متعلق به خودشان تأثیرگذار هستند. طبیعتا وقتی که این شخصیت ها بنای کنار گذاشتن اختلافات سطحی را داشته باشند، در دیگران اثر می گذارد و موجب امید مردم می شود. یعنی اگر مسئولین و کسانی که تأثیرگذار هستند و یا تریبونی در اختیار دارند در این رابطه تلاش کنند طبیعتا تلاش آنها مؤثرتر خواهد بود.

غروی تأکید کرد: اگر ما دلمان برای این ملت و استقلال این کشور می سوزد باید کمک کنیم و از ظرفیت های مختلف موجود برای پیشبرد اهداف انقلاب بهره بگیریم. برای من روشن نیست که هدف برخی جریان ها چیست و بنای نیت خوانی هم ندارم. حقیقت این است که همه باید به دولت کمک کنند و دولت هم باید یک سری اصلاحات درون خودش را پذیرا باشد. یعنی از تجارب و ظرفیت متخصصان استفاده کند و به صورت بسته عمل نکند. از طرف دیگر تمام کسانی که دلشان برای انقلاب و کشور می سوزد باید ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که الآن بر مردم تحمیل شده، اینکه جناح های مختلف بخواهند از مشکلات مختلف برای مقاصد جناحی خود استفاده کنند زیبنده نیست. همه ما صحبت از وحدت کلمه می کنیم اما متأسفانه گاهی اوقات در عمل توفیق چندانی نداریم. البته ملت ما خیلی به حرف یک عده گوش نمی دهند و خودشان سعی می کنند برای حفظ نظام سرمایه گذاری کنند و وحدت خودشان را نشان دهند. ولی همه باید در این رابطه ورود پیدا کنند و به مسأله وحدت کلمه وفادار باشند؛ و همه باید به دولت و آرمان های نظام و انقلاب کمک کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.