آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: «وظیفه حوزه علمیه تربیت عالمان و دانشمندان آگاه ، با سعه صدر و آشنای به زمان است که با منطق و عقلانیت از مکتب نورانی اهل بیت (ع) که غریب و مظلوم واقع شده جانانه دفاع کنند و از هیچ تلاشی مضایقه ننمایند».

 به گزارش جماران؛ آیت الله کاظم نورمفیدی در همایش انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه در سالگرد علامه طباطبایی (ره) اظهار داشت: «مهم ترین وظیفه حوزه های علمیه تبلیغ صحیح دین و معارف اسلامی است . حوزه های علمیه باید توجه داشته باشند که اهمیت تبلیغ در دنیا برای همه گروه ها ، ادیان و مذاهب به قدری روشن است که همه دست به کار شده اند و برایش برنامه ریزی می کنند. مسیحیت از طریق تبلیغ در پوشش مسائل دیگر در حال بازیابی خود است و حتی در کشور های اسلامی مشغول تبلیغ مرام و اندیشه خود هستند. وهابیت با رابطه العالم الاسلامی به صورت حساب شده و برنامه ریزی شده در حال ترویج افکار افراطی و انحرافی خود است . به نظر می رسد حوزه های شیعه به امر تبلیغ توجه کافی و لازم را ندارند . جسته و گریخته انجام می شود اما تبلیغ صحیح و گسترده با روش های روز و با توجه به اندیشه های گوناگون و نیاز های جدیدی که در دنیا به وجود آمده است صورت نمی گیرد. اگر در گذشته فقط در کتب اعتقادی و کلامی شبهاتی مطرح و پاسخ داده می شد امروز عمیق تر و گسترده تر مسائل اصولی ادیان و به خصوص اسلام و مذهب تشیع را در فضای مجازی که در اختیار همگان قرار دارد زیر سوال می برند . چه کسی جز حوزه علمیه باید پاسخگو باشد؟»

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: «وظیفه حوزه علمیه تربیت عالمان و دانشمندان آگاه ، با سعه صدر و آشنای به زمان است که با منطق و عقلانیت از مکتب نورانی اهل بیت (ع) که غریب و مظلوم واقع شده جانانه دفاع کنند و از هیچ تلاشی مضایقه ننمایند. امام حسن عسکری (ع)  در رابطه با روش صحیح تبلیغ دین و مواجهه با دگراندیشان توصیه هایی دارند که با توجه به شرایط غبار آلود امروز جامعه ما راهگشا و سودمند است . زمان امام حسن عسکری از جهت تهاجم فکری و اعتقادی و شک و تردیدی که در جامعه به وجود آمده بود زمان خاصی بود. حضرت می فرمایند : ما منی احد من آبائی بما منیت من شک هذه العصابه فیّ . آنقدر افکار انحرافی و وارداتی جامعه شیعه را احاطه کرده بود که مردم گرفتار شک و تردید شده بودند و فضای جامعه غبار آلود بود شبیه چیزی که امروز شاهد آن هستیم . در چنین فضایی حضرت روش تبلیغ و معاشرت با دگراندیشان را چنین بیان می کنند : قولوا للناس کلهم حسنا مومنهم و مخالفهم ، اما المومنون فیبسط لهم وجهه و اما المخالفون فیکلمهم بالمداراه لاهتدائهم الی الایمان . با همه مردم به خوبی سخن بگویید حتی با مخالفین مذهب و مرام خود با مدارا و حسن معاشرت برخورد کنید که این باعث جذب و هدایت آنان می شود . بنده در استان گلستان که برادران اهل سنت زندگی می کنند سعی کردم در تمام این پنجاه سالی که حضور دارم به توصیه آن حضرت عمل کنم و نتیجه آن را هم دیدم . اهل سنت در منطقه ما به اهل بیت ارادت و علاقه دارند ، برای امام حسین (ع) عزاداری می کنند. در اربعین کاروان زیارتی راه انداخته اند و همواره به زیارت حضرت رضا (ع) مشرف می شوند .این روشی است که امام عسکری در امر تبلیغ به ما توصیه کرده اند : جرّوا الینا کل الموده وادفعوا عنا کل قبیح . حضرت می فرمایند : جوری عمل کنید که محبت اهل بیت (ع) در دل مردم قرار بگیرد نه اینکه مردم را فراری دهید.»

به گزارش جماران؛ در این مراسم که پنجشنبه شب بیست و چهارم آبان در بیت علامه طباطبایی برگزار شد از حضرت آیت الله نورمفیدی به عنوان چهره برتر عرصه تبلیغ و ارتباطات به دست حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی تجلیل شد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.