گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

فلاحت پیشه: ایران جزو کشورهای قرمز از نظر پول شویی نیست/ ظریف در کمیسیون امنیت ملی توضیح می دهد

من با اینکه از این موضوع برای تخریب استفاده شود مخالف هستم. من معتقدم به جای تخریب باید از ایشان توضیح بخواهیم که چه توضیحاتی دارد تا این موضوع تبدیل به یک بحث اختلافی در داخل کشور نشود. ان شاء الله با توضیحی که می دهند این موضوع شفاف شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وزیر امور خارجه در جلسه با اعضای این کمیسیون در مورد صحبت های اخیر خود  توضیح خواهد داد، گفت: در این شرایط نباید سرمایه های کشور را تخریب کنیم. من منتقد صحبت های اخیر آقای ظریف هستم ولی این نباید به معنای نفی توانایی های ایشان در دفاع از منافع ملی باشد.

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار جماران در مورد حاشیه های مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه اظهار داشت: بارها در مجلس بحث FATF و CFT صورت گرفت و تا به حال بحث پول شویی نداشته ایم. استدلال های موافقین، که من هم جزو آنها بودم، این بود که بهانه دست دشمن ندهیم و از هر منفذی استفاده کنیم که مانع تحریم بیشتر ایران شویم. مخالفین هم معتقدند آمریکایی ها از تعهدات کنوانسیونی ایران استفاده می کنند تا تنگناهای بیشتری علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بحث پول شویی به صورتی که در سخنان آقای ظربف گفته شده در مجلس مطرح نبوده است، افزود: طبیعتا در جلسه ای که با آقای دکتر ظریف خواهیم داشت ایشان توضیحاتش را در کمیسیون امنیت ملی خواهد داد.

وی یادآور شد: کشورهای متهم به پول شویی مشخص هستند. 50 درصد پول شویی در آمریکا و حدود 30 درصد در شرق آسیا و بقیه در جاهای دیگر است. ایران جزو کشورهای قرمز از نظر پول شویی نیست. لذا ما باید به گونه ای عمل کنیم که بهانه جدید دست دشمنان ندهیم.

فلاحت پیشه تأکید کرد: من با اینکه از این موضوع برای تخریب استفاده شود مخالف و معتقدم به جای تخریب باید از ایشان توضیح بخواهیم که چه توضیحاتی دارد تا این موضوع تبدیل به یک بحث اختلافی در داخل کشور نشود. ان شاء الله با توضیحی که می دهند این موضوع شفاف شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی دشمنان از هر فرصتی استفاده می کنند که اختلاف ایجاد کنند. به هر حال مباحث مختلفی مطرح شده و طبیعتا نظرات در ایران متفاوت هست. در این شرایط نباید سرمایه های کشور را تخریب کنیم. من منتقد صحبت های اخیر آقای ظریف هستم ولی این نباید به معنای نفی توانایی های ایشان در دفاع از منافع ملی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.