فاز دوم طرح آبرسانی غدیر با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش جماران؛ فاز دوم طرح آبرسانی غدیر به بهره برداری رسیددکتر اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به استان خوزستان، فاز دوم پروژه آبرسانی غدیر برای آبرسانی به شهرهای آبادان، خرمشهر و روستاهای اطراف را افتتاح و از تصفیه خانه و تاسیسات این طرح بازدید کرد. 

طول کل خطوط انتقال این پروژه 956 کیلومتر است که 357 کیلومتر آن تاکنون اجرایی شده و 159 کیلومتر نیز در دست اجرا است. 

گفتنی است همزمان با افتتاح این طرح توسط معاون اول رییس جمهور دو پروژه آبرسانی به روستاهای حفار شرقی از توابع خرمشهر و آبرسانی به روستاهای کشتکار از توابع آبادان نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که این دو پروژه در مجموع 92 روستا را تحت پوشش قرار می دهد. 

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مردم خرمشهر و آبادان در سالهای گذشته فقدان آب شرب مناسب بود اظهار داشت: این مساله در اواخر سال 95 و اوایل سال 96 تشدید شد که لازم است از صبر و بردباری مردم عزیز آبادان و خرمشهر قدردانی کنیم. 

دکتر جهانگیری افزود: طرح آبرسانی غدیر یکی از طرح های مهم است که از سالها قبل آغاز شده بود و در طول 10 سال که از عمر این طرح می گذشت در مجموع 950 میلیارد تومان در این طرح سرمایه گذاری شده بود که دولت در سال 96 علیرغم همه محدودیت ها تا تیر ماه 97 ظرف 11 ماه کار بسیار بزرگی بصورت شبانه روزی در این زمینه انجام داد و در این یک سال به اندازه کل 10 سال قبل برای این طرح سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: خوشبختانه امروز این طرح تکمیل شده و در آبادان و خرمشهر و شادگان و روستاهای منطقه مردم در 3 ـ 4 ماه گذشته از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار هستند . 

دکتر جهانگیری تصریح کرد: مردم باید توجه داشته باشند که انتقال آب تصفیه شده از این مسیر طولانی دشوار است و باید از این آب صرفاً برای مصرف شرب استفاده کنند و نیازهای دیگر خود را از سایر منابع آبی تامین نمایند. 

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: خوشبختانه مردم شرایط دولت را درک می کنند. آمریکایی ها فشار اصلی خود را بر مهمترین منبع درآمدی کشور یعنی فروش نفت متمرکز کرده اند که این موضوع در اجرای برخی پروژه ها تاثیر گذار خواهد بود اما اولویت دولت تغییر نخواهد کرد و همواره بخش آب جزو مهمترین اولویت ها خواهد بود.

24657_537

دکتر جهانگیری تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز را افتتاح کرد

تصفیه خانه فاضلاب بخش شرقی شهر اهواز با حضور معاون اول رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان خوزستان، تصفیه خانه مدرن فاضلاب شرق اهواز را مورد بهره برداری قرار داد و به همراه وزیر نیرو از این تصفیه خانه بازدید کرد. 

میزان سرمایه گذاری انجام شده برای تصفیه خانه مدرن فاضلاب شرق اهواز 13 میلیون یورو و 370 میلیارد ریال بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.