مراسم پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم حبیب‌ الله عسکراولادی همزمان با عزاداری دهه سوم ماه صفر در مؤسسه شهدای مؤتلفه اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، محسن رفیقدوست در این مراسم با بیان اینکه مرحوم عسکراولادی در در بسیاری از فضائل اخلاقی بهترین الگو و نمونه بود، گفت: امروز سالگرد درگذشت انسانی است که در ولایتمداری و ولایت پذیری کمتر نظیر داشت و در علاقه به مردم بی نظیر بود.

رئیس هیأت امنای مجموعه فرهنگی و آموزشی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: تقریبا سال 66 بود که در کمیته امداد امام خمینی(س) تهران در جلسه ‌ای خدمت ایشان بودیم که مرحوم حاج احمد آقا از بیت امام تماس گرفتند و گفتند که امام اجازه‌ نامه جدیدی برای ایشان نوشته‌ اند و از طریق پیک آن را فرستادند. وقتی اجازه ‌نامه امام را آوردند، دیدم امام بیش از دو سوم آن مدح آقای عسکراولادی را نوشته اند و در آخر هم اجازه دریافت و در برخی موارد خرج کردن وجوهات را به ایشان داده اند.

وی اظهار داشت: انتخابات دوره سوم مجلس شورای اسلامی می خواست آغاز شود و ایشان هم کاندیدا شده بود. ما برای اینکه به ایشان دروغ نگفته باشیم کسی را پیدا کردیم که وجوهات را هم به ایشان بدهد. من به ایشان گفتم یک نفر می خواهد وجوهات زیادی به امام بدهد؛ خواهش می کنم یک کپی از آن اجازه نامه به من بدهید تا نشان او بدهم. وقتی این را گفتم یک نگاه به من کرد و گفت من را آنقدر ساده فرض کرده اید؟! کسی بخواهد وجوهات بدهد، می دهد. مگر نمی دانند من نماینده امام هستم؟! تو این را برای انتخابات می خواهی و من این اجازه نامه را برای انتخابات از امام ندارم. من گفتم اگر ما 10 هزار نسخه از آن چاپ و در تهران پخش کنیم شما وکیل اول تهران می شوید. ایشان گفت که عسکراولادی به این چیزها وابسته نیست.

رفیقدوست گفت: چهار پنج ماه قبل از فوت، من خدمت ایشان رفتم و آقایی به نام دکتر هاشمی آنجا بود. دکتر به ایشان گفت که شما اجازه دارید در روز 4 ساعت در دفتر کار کنید و خیلی هم تأکید داشت. دو ماه بعد روز جمعه ای بود که ساعت 6 بعد از ظهر من را احضار کردند. قبل از اینکه به داخل اتاقشان بروم از آقای نیّری که در دفتر ایشان بود سؤال کردم و گفت حاج آقا 9 صبح به دفتر آمده و فقط ظهر نماز خوانده و بعد هم حدود نیم ساعت استراحت کرده است. گفتم آقای عسکراولادی دو ماه پیش دکتر به شما گفت 4 ساعت کار کنید؛ امروز جمعه است. نگاهی به من کرد و گفت شما طول حیات را دوست دارید و من عرض  حیات را دوست دارم. من عمری که در خدمت بندگان خوب خدا نباشد را دوست ندارم.

وی افزود: ایشان بعضی وقت ها من و حاج حبیب الله توسلی و حاج محمدعلی امانی را صدا می کرد و می گفت آیا می توانید به سراغ فلان شخص (آدم آبروداری که بارش افتاده بود) مشکل او را حل کنید که او متوجه نشود از کجا آمده اید؟ در وصیت نامه ایشان نوشته شده که چون من مالی از دنیا ندارم لذا به ثلث وصیت نمی کنم. خانه ای که در آن نشسته ام را برادرم به من هدیه کرده است؛ اگر به هدیه خود باقی است بین ورثه تقسیم شود و اگر باقی نیست به او پس بدهید. در حالی که میلیاردها تومان پول برای کار خیر به ایشان داده می شد و ایشان خرج می کرد. فقدان این ابر مرد هیچ وقت جبران نشد و نخواهد شد.

محمدنبی حبیبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امام مرحوم عسکراولادی را «فرد صالح» دانستند و مقام معظم رهبری کلمه «مجاهد صادق» را برای ایشان به کار بردند، گفت: دو بار شخصا از مرحوم عسکراولادی شنیدم و خواهش کردم این موضوع را بنویسند و الآن این سند را با خط خود آقای عسکراولادی در اسنادم دارم. ایشان فرمودند در دهه آخر اسفند سال 1341 بعد از غائله انجمن های ایالتی  ولایتی که مبارزین مسلمان به میدان آمدند و شاه عقب نشینی کرد، یک ملاقات خصوصی دو نفری ساعت 11 شب با امام داشتم. ایشان فرمودند که خدمت امام عرض کردم خیلی شرایط سخت شده و تمام مبارزین را سایه به سایه دنبال می کنند و نمی دانیم چه می شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه امام برای انقلاب برنامه داشت، ادامه داد: امام یک افق دید طولانی برای انقلاب داشت و در  جواب آقای عسکراولادی می فرمایند که شما می دانید مقصود ما از این نهضت چیست؟ نهضت ما سه مرحله دارد؛ اول اسلامی کردن ایران، دوم اسلامی شدن جهان اسلام و سوم جهانی شدن اسلام.  آن گاه است که خدمت مولا عرض کنیم کره زمین آماده قدوم مبارک شما است.

وی تأکید کرد: بنابر این کسانی که قبل از انقلاب انقلابی بودند و در زمان امام انقلابی ماندند و پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده اند باید بدانند که راه طولانی است و نهضت تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد. امام در یک ملاقات خصوصی با یکی از دوستان ما فرموده بودند شما نگران این انقلاب نباشید؛ این انقلاب به انقلاب حضرت صاحب الزمان(عج) وصل خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.