یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

لازمه سفر به نیویورک

پایگاه خبری جماران: سفر رییس جمهور به سازمان ملل فرصت خوبی شد تا رییس جمهور کشورمان مواضع منطقی ایران را با دنیا در میان بگذارد. اما در این مورد یک نکته گفتنی است که اگر مورد ملاحظه قرار گیرد توفیق دیپلماسی ما را بیشتر می کند و این همان چیزی است که آن را لازمه سفر رییس جمهور می دانم. 

امروز برای اینکه بتوانیم در مقابل دنیا با سربلندی سخن بگوییم و بتوانیم در مقابل زیاده خواهی آمریکا بایستیم محتاج آن هستیم که انسجام داخلی را روز به روز بیشتر کنیم و این مهم نیز با شعار محقق نخواهد شد. مردم تا وقتی احساس نکنند که همه آنچه واقع می شود به سبب رعایت مصالح ایشان است و مسئولان از خود آنها هستند، اعتماد خویش را به تصمیمات حکومت بالا نمی برند و در چنین شرایطی طبیعی است که انسجام ملی فراهم نحواهد آمد. 

لازمه هر حرکتی در بیرون‌ مرزها، تحرکی در داخل کشور است. و الا مردم با دولتی بی مسئولیت که ملاحظه می کنند که به قول های داخلی خود بی اعتناست، هیچ همدلی نخواهند داشت. 

دولت اگر بخواهد به اعتماد مردم دست یابد و  از این طریق به انسجام ملی برسد، باید سریعا‌ فکری به حال قول هایی کند که در حوزه های سیاسی و اجتماعی به رأی دهندگانش داده است. 

امروز جامعه ای که باید در صف مقدم دفاع از دولت باشد، از بی تحرکی دولت و شخص رییس جمهور دلزده اند. 

واقعیت آن است که اگر حمایت های رهبر انقلاب از دولت نبود، دولت هیچ توانی برای مقابله با موج مخالفین داخلی اش نداشت. 

شک نکنید اندکی تلاش رییس جمهور برای تحقق آن شعارهایی که با حرارت در ایام انتخابات می داد، حد اقل گوش ها و چشم هایی را به صداقت این مجموعه جلب می کند. 

خلاصه کلام آنکه دولت در درجه اول و‌حاکمیت در مرحله بعد باید سعی کند اعتماد مردم را به خود جلب کند. اعتماد به اینکه آنچه می کنند و می گویند ، با هدف تأمین سعادت تک تک مردم است. و شرط اولیه این امر ،عمل به وعده های گذشته است تا دولت از آزمون « راستی آزمایی» سربلند بیرون آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.