رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی خواهان آینده ای بهتر، توسعه یافته تر و امن تر برای افغانستان است، اظهارداشت: توسعه روابط تهران و کابل در همه عرصه ها به نفع دو ملت است.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار "عبدالله عبدالله" رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان، با بیان اینکه همه باید برای ریشه کنی تروریسم در منطقه تلاش کنند، گفت: امنیت کشورهای منطقه و از جمله ایران و افغانستان به یکدیگر گره خورده است و حضور بیگانگان در این منطقه به ضرر همه ما است.

 رئیس جمهور روابط اقتصادی ، همکاری در تامین امنیت مرزها و تشویق بیشتر بخش خصوصی برای گسترش روابط تجاری را مورد تاکید دو دولت برشمرد.

دکتر روحانی همچنین به اهمیت موضوع مواد مخدر و ضرورت مبارزه با ان اشاره کرد و گفت: مواد مخدر خطری برای مردم ما و شما و همه ملتهای جهان است و باید با همکاری با آن مبارزه شود چرا که که آینده ملتها را تباه می کند و بخش عمده ای از تامین مالی تروریسم از قاچاق مواد مخدر است.

رئیس جمهور در ادامه با انتقاد از استاندارد دوگانه برخی کشورهای غربی در موضوع تروریسم ، اظهارداشت: پس از زمان انقلاب اسلامی ،فعالیتهای تروریستی در ایران توسط کسانی انجام  شد که اکنون در همین کشورهای غربی حضور دارند و مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند. این کشورها اگر خودشان مورد حملات تروریستی قرار گیرند ، بحث تروریسم و مبارزه با آن اهمیت می یابد اما در مورد ملتهای منطقه ما، از تروریست ها حمایت می کنند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه دو ملت ایران و افغانستان همیشه در روزهای سخت در کنار هم بوده اند، گفت: طی سالهای گذشته با فداکاری مردم افغانستان، عراق و سوریه ثابت شد که با ایستادگی و همکاری می توان شکست های قابل ملاحظه ای به تروریست ها تحمیل کرد.

رئیس هیات اجرایی دولت افغانستان نیز در این دیدارتاکید کرد: ایران همیشه در شرایط دشوار در کنار ملت افغانستان بوده و هیچ وقت روابط خود را با افغانستان تحت الشعاع کشورهای ثالت قرار نداده است.

عبدالله عبدالله با تاکید بر ضرورت همکاری همه کشورها در مبارزه با تروریسم اظهارداشت: هدف تروریست ها صدمه زدن و ایجاد رعب و تفرقه در بین کل مردم افغانستان است و مردم هم به خوبی آن را درک می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.