دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی در مورد خصوصیات اخلاقی آیت الله خزعلی با تأکید بر اینکه تدین ایشان با ولایت عجین بود، گفت: آیت الله خزعلی هر وقت که می دید علیه ولایت حرفی مطرح است با قاطع ترین پاسخ ها جواب آن را می داد.

محمد نبی حبیبی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مهم ترین خصوصیت آیت الله خزعلی را تدین ایشان دانست و اظهار کرد: اگر کسی نسبت به تدین آیت الله خزعلی آگاه نباشد، در تفسیر زندگی ایشان با تناقض و ابهام رو به رو خواهد شد.

قائم مقام آیت الله خزعلی در بنیاد غدیر ضمن بیان اینکه تدین آیت الله خزعلی با ولایت عجین بود، تصریح کرد: ولایتی که آیت الله خزعلی به آن پایبند بود در واقع یک چراغ راهنما برای کسانی که می خواهند زندگی آیت الله خزعلی را مطالعه کنند، بود.

وی همچنین در مورد ارادت مرحوم آیت الله خزعلی به امام خمینی (س) گفت: ارادت ایشان به امام در این بود که خود من حداقل 2 بار این جمله را از ایشان شنیدم گفت که من توصیه می کنم بعد از مرگم روی سنگ قبرم القاب ننویسند و بنویسند «ابوالقاسم خزعلی دوستدار امام خمینی (س)».

حبیبی افزود: ایشان تابع مقام معظم رهبری بود و در مورد انقلاب، رهبری و ولایت با هیچ کس حتی بستگان و نزدیک ترین دوستانش تعارف نداشت.

وی تاکید کرد: هرجایی که سخن از ولایت بود آیت الله خزعلی بهترین رهنمودها را می داد؛ و هرجایی که می دید علیه ولایت حرفی مطرح است با مستدل ترین، قاطع ترین و جدی ترین پاسخ ها جواب کسی که نسبت به ولایت خدشه وارد می کرد، را می داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.