با تصویب هیات وزیران، مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین اعتبارات مقابله با خشکسالی با توجه به شرایط بحرانی و وضعیت اضطراری در برخی زیستگاه‌ها و تالاب‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص یافت.

به گزارش جماران؛ هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور ضمن تسلیت به مردم ایران و خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز، فردا دوشنبه را عزای عمومی اعلام کرد و همچنین تعدادی از اعضای دولت به نمایندگی از هیات وزیران در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز شرکت می کنند.

اختصاص اعتبار برای مقابله با آثار خشکسالی در برخی از زیستگاه ها و تالاب های کشور

با تصویب هیات وزیران، مبلغ 150 میلیارد ریال اعتبار برای تأمین اعتبارات مقابله با خشکسالی با توجه به شرایط بحرانی و وضعیت اضطراری در برخی زیستگاه‌ها و تالاب‌های تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص یافت.

آیین ­نامه اجرایی مربوط به شرط داشتن خدمات پس از فروش برای واردات کامیون تصویب شد

دولت با هدف ساماندهی نحوه واردات کامیون و تسهیل واگذاری آن به مصرف­کنندگان نهایی، آیین­ نامه اجرایی مربوط به شرط داشتن خدمات پس از فروش برای واردات کامیون را به تصویب رساند.

به موجب این آیین­ نامه، عمر کامیون­های وارداتی باید کمتر از سه سال بوده و از خدمات پس از فروش برخوردار باشند.

همچنین کامیون­های یاد شده باید از نظر استانداردهای ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری مورد تأیید مراجع ذیربط کشور انطباق داشته باشند.

دولت واردات هر یک دستگاه کامیون را به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون با عمر بیش از 25 سال و با ظرفیت حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون واراتی منوط کرد. همچنین کامیون مورد اسقاط باید دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد و به ازای اسقاط هر کامیون، سود بازرگانی کامیون وارداتی 25 درصد کاهش می ­یابد.

هیات وزیران همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای را موظف کرد ظرف یک ماه با هماهنگی دستگاه ­های مربوط نسبت به ایجاد سامانه یکپارچه ثبت تقاضا و اعلام نتیجه نهایی آن به متقاضیان اقدام نماید.

مطالبات کارخانجات آسیابانی پرداخت می شود

هیات وزیران به منظور جبران افزایش هزینه های آسیابانی و کمک به حل مشکلات صنعت یاد شده، درخصوص تسویه مطالبات کارخانه ­های آسیابانی تصمیم گیری کرد.

تصمیم گیری دولت درخصوص مشکلات مربوط به تسهیلات مسکن مهر

دولت با توجه به لزوم برقراری انضباط مالی و ایجاد شفافیت و جلوگیری از تضعیف ساختار مالی بانک مسکن و نیز تعیین تکلیف یارانه تسهیلات مسکن مهر، مصوب کرد مابه التفاوت نرخ سود پرداختی به مسکن مهر شهری و روستایی تا نرخ مصوب شورای پول و اعتبار تا پایان سال 1394 به حساب درآمد بانک مسکن منظور و مابه التفاوت یاد شده برای سال 1395 به عنوان افزایش سرمایه دولت در بانک مسکن تلقی و از ابتدای سال 1396 فقط هزینه عاملیت به بانک مسکن تعلق گیرد.

تعیین عوارض دریافتی توسط سازمان های مناطق آزاد از کالاهای وارده به صورت تجاری

هیات وزیران با هدف تأمین منابع لازم برای ایجاد زیرساخت های اساسی مورد نیاز برای فعالیت مناطق آزاد، عوارض دریافتی توسط سازمان های مناطق آزاد از کالاهایی که به صورت تجاری از مناطق آزاد تجاری – صنعتی به سرزمین اصلی وارد می شوند را در مورد هر کالا حداکثر 4 درصد کمتر از میزان کاهش سود بازرگانی ورود کالا از مناطق مذکور به سرزمین اصلی تعیین کرد.

دولت لایحه ساماندهی تعهدات دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی را تصویب کرد

دولت با توجه به ضرورت تأمین نیروی انسانی لازم برای گسترش خدمات پزشکی به تمامی نقاط کشور بالاخص مناطق محروم و نیز توزیع مناسب نیروهای فارغ التحصیل گروه علوم پزشکی در سطح جغرافیایی گسترده کشور، لایحه ساماندهی تعهدات دانش آموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به تصویب رساند.

آیین ­نامه اجرایی قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی تمرکززدایی از تهران تصویب شد

هیات وزیران با هدف بکارگیری راهبردهای اجرایی برای ساماندهی تهران بزرگ و امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری و جانمایی مکان مناسب برای آن، آیین ­نامه اجرایی مربوط به قانون امکان سنجی انتقال مرکز سیاسی و اداری کشور و ساماندهی تمرکززدایی از تهران را تصویب کرد.

صدور مجوز موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین ایران و قزاقستان

دولت در راستای حمایت حقوقی و قضایی از اتباع ایران و تجار در قزاقستان، به وزارت دادگستری اجازه داد نسبت به انجام مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقتنامه­ معاضدت قضایی در امور مدنی و کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان اقدام نماید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.