مراسم عزاداری شام غریبان در حرم امام راحل برگزار شد.

به گزارش جماران، در این مراسم مردم عزادار و اعضای بیت امام راحل حضور داشتند.

در این مراسم مداحان اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند و حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی به ایراد سخن پرداخت.

از هر تریبون و فرصتی باید استفاده کنیم و منطقمان را به دنیا بگوییم

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه از هر تریبون و فرصتی باید استفاده کنیم و منطقمان را به دنیا بگوییم، گفت: سازمان ملل، شورای امنیت، اروپا، مسکو، ترکیه و هر جایی که شد برویم و حرف حسابمان را بزنیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی در مراسم عزاداری شام غریبان در حرم مطهر امام خمینی(س) گفت: از حسین(ع) اکتفا به نام حسین(ع) نبَود در خور مقام حسین(ع)؛ بلکه باید که خلق دریابند علت اصلی قیام حسین(ع). عاشورا طوری طراحی شده که نمی توانیم یک بعدی آن را نگاه کنیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: بی شک داستان عاشورا و کربلا استثنایی ترین رویداد تاریخ است. از زمان آدم ابوالبشر تا آغاز اسلام و از آغاز اسلام تا امروز ما در تراز عاشورا نداریم که در یک نصف روز کل حادثه اتفاق می افتد ولی الآن 1379 سال قمری است که از این تاریخ می گوییم و همچنان گفتنی دارد. برخی از رویدادها و حوادث تاریخ تا روز قیامت ماندگار و جاودان هستند و بعضی از رویدادهای تاریخی و داستان ها ماندگار نیستند و فراموش می شوند. داستان عاشورای امام حسین(ع) از رویدادها و داستان های ماندنی است؛ با اینکه بنی مروان، بنی امیه و بنی عباس می خواستند ریشه عاشورا را قطع کنند.

وی اظهار داشت: ما باید بگوییم چرا این حادثه استثنایی بعد از گذشت 1379 سال قمری ماندگار شده است و چرا هر سال بر شور، شعور و شعار عاشورا افزوده می شود. به برکت جمهوری اسلامی، امروز در هر کشوری که ما سفارت و کنسولگری داریم عاشورا گرامی داشته می شود. چرا این عاشورا اینقدر گرامی داشته می شود؟ به دلیل اینکه عاشورا دین، امانت، احساس، عاطفه و حماسه است؛ و یزیدیان تاریخ نمی مانند چون ظلم، نفاق، شرک، کفر، شهوت، شهرت و مجموعه همه پلیدی های تاریخ هستند.

اکرمی تأکید کرد: از زمانی که امام حسین(ع) از مدینه راه می افتد تا به کربلا می رسد پنج ماه طول می کشد و در این پنج ماه گفتنی ها را می گوید و نوشتنی ها را می نویسد. حتی شب قبل از عاشورا امام حسین(ع) با عمر سعد گفت و گو کرد و حتی روز عاشورا از صبح تا لحظه ای که شمر بالای سر او بود صحبت کرد؛ از باب اتمام حجت، ارشاد جاهل و امر به معروف و نهی از منکر.

وی گفت: امام راحل ما فرمود نه تنها در ایران انقلاب کردیم، ما انقلاب را به دنیا صادر می کنیم؛ و صادر کردیم. امروز سید حسن نصرالله در مقابل آمریکا و اسرائیل نانجیب بلندگوی انقلاب است و دارد حرف شما را می زند؛ این صدور انقلاب است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه ما دلیل، منطق و سند داریم، افزود: از هر تریبون و فرصتی باید استفاده کنیم و منطقمان را به دنیا بگوییم. سازمان ملل، شورای امنیت، اروپا، مسکو، ترکیه و هرجایی که شد برویم و حرف حسابمان را بزنیم. البته حکمت، مصلحت و عزت را رعایت کنیم. یکی از زیباترین خط هایی که رهبر معظم انقلاب بعد از امام راحل در سیاست خارجی داد رعایت سه کلمه حکمت، عزت و مصلحت است. ما می خواهیم از خودمان دفاع کنیم، حرف منطقی بزنیم و به شبهات پاسخ دهیم؛ بپذیرند یا نپذیرند. دنیا که امروز و دیروز نیست؛ دنیا آینده ای هم دارد. ما برای همیشه تاریخ باید قلم و قدم بزنیم.

وی یادآور شد: اگر کربلا می ماند به خاطر فداکاری در میدان و تبلیغ در خارج از میدان است. امام حسین(ع) تا عصر عاشورا فداکاری کرد و بعد از آن اهل بیت(ع) تبلیغ کردند. به طوری که مروانی که در مدینه به والی می گوید حسین بن علی(ع) را بکش چون اگر برود دیگر به او دسترسی نخواهی داشت، واسطه می شود و به یزید می گوید اهل بیت(ع) را محترمانه به مدینه برگردان. شنیده ام که در میان شامی ها به اتفاق زمزمه و بگو مگو علیه تو به وجود آمده است. بعد هم توابین، مختار و دیگران نگذاشتند آب خوش از گلوی قاتلین اباعبدالله(ع) پایین برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.