پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) در حرم امام خمینی؛

وزیر اطلاعات: رسیدن به حکومت اسلامی در «عمل» ثابت می‌شود

وقتی شعار استقلال می دهیم، نه شرقی و نه غربی می گوییم، توی دهن آمریکا و قدرت های مستکبر می زنیم، طبیعی است که آنها هم بیکار نمی نشینند؛ تحریم می کنند، فشار می آورند، کار را برای مسئولین در اداره کشور سخت می کنند، جنگ روانی علیه ما راه می اندازند و ما را به جنگ نظامی و حمله تهدید می کنند. اگر در برابر این عملیات دشمن با استواری، بردباری، ثبات قدم و تحمل مشکلات قدم برداریم و بایستیم، پشت دولت و مسئولین نظام قرار بگیریم و آنها را به حل مسائل و مشکلات دلگرم کنیم، اینجا است که امتحان را خوب پس داده ایم.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه تمام انسان ها در معرض امتحان الهی هستند، گفت: اگر توی سر هم بزنیم، وحدت ملی را به هم بریزیم، تقصیر مشکلات را به جای دشمن به گردن هم بندازیم و در جنگ روانی در زمین دشمن بازی کنیم و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری پشت دولت و مسئولین نظام را خالی و همدیگر را تضعیف کنیم، امتحان بدی پس داده ایم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در مراسم عزاداری شب عاشورای حرم مطهر امام خمینی(س) که با حضور مردم عزادار و اعضای بیت امام راحل برگزار شد، گفت: حدود 12 هزار نامه به حضرت سیدالشهدا(ع) فرستاده شد و مردم کوفه در این نامه ها به حضرت سیدالشهدا(ع) خطاب کردند که ما یزید را قابل و لایق برای رهبری امت اسلام نمی دانیم؛ همه زمینه ها فراهم است، یاران زیادی دارید، افراد زیادی آمادگی دارند شما را یاری کنند که شما حکومت اسلامی واقعی را برپا کنید؛ به سمت ما بیایید تا ما در کوفه در خدمت شما حکومت را به جای حق خودش برگردانیم و شما رهبری امت اسلام را بر عهده بگیرید که آینده اسلام روشن و مشخص باشد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: 12 هزار نامه فرستادند ولی زمانی که امام آمد از 12 هزار نفر خبری نبود. این پیش آمد برای اباعبدالله الحسین(ع) که جامعه را می شناخت یک پدیده غیر طبیعی جلوه نکرد. آن حضرت فرمود اغلب مردم این طور هستند؛ «النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا ، وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَى أَلْسِنَتِهِمْ... فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّیَّانُون» یعنی مردم بَرده دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنها است. وقتی در معرض امتحان قرار می گیرند آدم های دیندار واقعی خیلی کم هستند.

وی تأکید کرد: ادعای با حسین(ع) بودن کار راحتی است، ادعای انقلابی بودن کار راحتی است، شعار دادن کار سختی نیست؛ نه تنها هزینه ندارد بلکه درآمد و کاسبی هم دارد. مهم این است که عمل آدم چگونه باشد. آیا عمل آدم با شعار او مثل هم است؟ نامه برای امام حسین(ع) زحمتی نداشت؛ اما پای کار امام حسین(ع) مهم بود. لذا باید امتحان داد که آیا عملمان با شعاری که می دهیم یا ادعایی که می کنیم منطبق است؟ خدا هم صرف اینکه آدم ها بگویند ایمان آورده ایم از آنها قبول نمی کند، از آنها امتحان می گیرد.

علوی اظهار داشت: در مرحله امتحان شخصیت انسان مشخص می شود که با کرامت و یا پست و بی ارزش است. همه باید امتحان بدهیم. اصولا از نظر قرآن زندگی عرصه امتحان پس دادن و آزمایش است. حتی پیامبران هم امتحان پس دادند. هر ادعایی که بکنیم و بگوییم انقلابی، ولایی و عاشورایی هستیم، در عمل باید آن را به اثبات برسانیم. فردای قیامت هم نگاه می کنند که چه عملی انجام داده اید؛ نه اینکه چه ادعایی کرده اید و چه چیزی گفته اید.

وی با اشاره به اینکه گاهی امتحان الهی با سختی ها و گاهی با خوشی ها است، تأکید کرد: وقتی دست ما به قدرت رسید باید امتحان پس دهیم که آیا قدرت و موقعیت را برای خدمت به مردم به کار می گیریم و یا برای زدن بر سر مردم؟ وقتی دستمان به کاری بند شد مایه آرامش مردم می شویم و یا باعث نگرانی و تشویش خاطر مردم می شویم؟ با قدرتمان از گره های مردم گره گشایی می کنیم و یا به کار خلق خدا گره می زنیم؟ کاری می کنیم که مردم از ما بترسند یا مردم با دیدن ما آرامش بگیرند؟ امتحان با خوشی، مقام و موقعیت و ثروت سخت تر از امتحان با فشار و سختی است. وقتی که مقام و موقعیت به دست می آوریم اگر غرور پیدا نکردیم، تکبّر ما را نگرفت و زورگویی نکردیم، از امتحان با مال و مقام و موقعیت موفق بیرون آمده ایم و اگر غرور ما را بگیرد در امتحان رفوزه شده ایم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رسیدن به حکومت اسلامی با ادعا نمی شود و در عمل باید آن را ثابت کنیم، گفت: خداوند متعال می فرماید شما فکر می کنید بدون اینکه امتحان هایی که ملت های قبل از شما پس دادند را پس دهید وارد بهشت حکومت اسلامی در دنیا و بهشت خدا در آخرت می شوید؟ ملت های قبل از شما دچار مشکلات شدند و سختی ها و فشارها آنقدر به آنها وارد شد که پیامبر(ص) و اصحابش به صدا در آمدند و گفتند خدایا نصرت و یاری تو چه زمانی به ما می رسد؟ در نقطه ناامیدی پیامر(ص) و یارانش نصرت خدا می رسید.

وی افزود: به گفته شهید مظلوم بهشتی «بهشت را به بها بدهند و به بهانه ندهند». مال ما از دست برود، کار و کسب ما مختل شود، از کار و موقعیت و مسئولیت کنار گذاشته شویم، معیشت ما مشکل پیدا کند و احیانا جان ما در خطر قرار بگیرد ولی روی ایمان و روحیه انقلابی ما اثر نگذارد؛ این مهم است. اگر این چنین شد امتحان را خوب پس داده ایم. لذا خداوند متعال می فرماید ما شما را با شرایطی که امنیت شما از دست می رود، مشکلات اقتصادی و از بین رفتن عزیزانتان امتحان می کنیم و خطاب به پیامبر(ص) می فرماید به کسانی که صبر می کنند بشارت بده.

علوی تأکید کرد: وقتی شعار استقلال می دهیم، نه شرقی و نه غربی می گوییم، توی دهن آمریکا و قدرت های مستکبر می زنیم، طبیعی است که آنها هم بیکار نمی نشینند؛ تحریم می کنند، فشار می آورند، کار را برای مسئولین در اداره کشور سخت می کنند، جنگ روانی علیه ما راه می اندازند و ما را به جنگ نظامی و حمله تهدید می کنند. اگر در برابر این عملیات دشمن با استواری، بردباری، ثبات قدم و تحمل مشکلات قدم برداریم و بایستیم، پشت دولت و مسئولین نظام قرار بگیریم و آنها را به حل مسائل و مشکلات دلگرم کنیم، اینجا است که امتحان را خوب پس داده ایم.

وی ادامه داد: اگر توی سر هم بزنیم، وحدت ملی را به هم بریزیم، تقصیر مشکلات را به جای دشمن به گردن هم بندازیم و در جنگ روانی در زمین دشمن بازی کنیم و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری پشت دولت و مسئولین نظام را خالی و همدیگر را تضعیف کنیم، امتحان بدی پس داده ایم. خداوند می فرماید اگر در برابر اذیت و آزار مشرکان تقوا در پیش بگیرد و صبر کنید و پای مردی به خرج دهید، نشان می دهد که درست تشخیص داده اید.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یاران امام حسین(ع) در امتحان الهی موفق شدند، اظهار داشت: امروز هم ما در معرض امتحان هستیم و باید در عرصه های مختلف و مهمتر از همه در عرصه تبعیت از ولایت امتحان پس دهیم. شعار تبعیت از ولایت راحت ولی عمل به ولایت دشوار است. ولایتمداری در عمل ارزش دارد؛ در احساسات، شعار، شلوغ بازی و جنجال ولایتمداری ارزش خودش را نشان نمی دهد. ولایتمداری جایی خودش را نشان می دهد که من نظری داشته باشم و نظر ولی فقیه و رهبرم متفاوت با آن باشد. اگر نظر خودم را زیر پا گذاشتم و به نظر رهبرم عمل کردم ولایتمدار هستم.

وی افزود: جایی که نظرم با ولی فقیه، امام و رهبرم مثل هم است، از کجا معلوم دارم به نظر رهبرم عمل می کنم؟ ممکن است دارم مطابق نظر خودم عمل می کنم و هزینه آن را پای ولی فقیه می نویسم و منّتش را بر سر رهبرم می گذارم. اگر جایی که نظر متفاوت است نظر خودمان را زیر پا گذاشتیم و به نظر رهبر عمل کردیم در امتحان ولایتمداری موفق شده ایم.

علوی گفت: وقتی مقام معظم رهبری حرکت عده ای را در حرم امام در هو کشیدن یادگار امام تقبیح کردند، اگر آن را تکرار نکنیم امتحان پس داده ایم؛ والّا مقام معظم رهبری تقبیح کنند و بگویند حرکت زشتی بود ولی ما انجام دهیم و خودمان را توجیه کنیم که آقا باید آن طوری بگوید و ما هم باید این طوری عمل کنیم، تکلیف آقا آن است و تکلیف ما این است، با این توجیهات نمی شود از خط ولایت بیرون رفت و مخالف ولایت عمل کرد و ادعای ولایتمداری کرد.

وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری پرتاب کردن کفش و مهر در قم به سمت رئیس مجلس را محکوم کردند. اگر دست از این کارها برداریم در ولایتمداری امتحان موفقی پس داده ایم. اما اگر غیر از این عمل کنیم در امتحان مردود شده ایم. مقام معظم رهبری بر وحدت، برادری و انسجام ملی تأکید می کند؛ اگر ما وحدت را بر هم بزنیم رفوزه شده ایم. مقام معظم رهبری در همین بیاناتشان با نمایندگان مجلس خبرگان در زمینه وحدت و حمایت از دولت جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند و فرمودند نباید پشت دولت را خالی کنیم. اگر عمل کردیم امتحان پس داده ایم. ولی اگر از سنگر ولایتمداری به سمت مسئولین کشور تیراندازی کنیم، روی آنها فشار روانی بیاوریم و آرامش آنها را در اداره کشور سلب کنیم امتحان خوبی پس نداده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.