گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

مجید انصاری: رئیس‌جمهوری، با قدرت در جلسه شورای امنیت شرکت کند/ باید این جلسه را به استیضاح ترامپ تبدیل کنیم/ ما پیروی حضرت علی(ع) هستیم که در هیچ میدانی عقب‌نشینی نمی‌کرد/ باید در این جنگ روانی آمریکا را شکست دهیم

آقای روحانی می تواند از این جلسه پیروزمند بیرون آمده و موجب اقتدار و افتخار ایرانیان باشد. رئیس جمهور باید در این جلسه شرکت کند و اگر به هر دلیلی و به منظور حفظ مصلحت این کار را نکرد، حضور آقای دکتر ظریف و همراهانش ضروری‌است؛ اما ترجیح این است که خود آقای روحانی در این جلسه شرکت کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاریدر پاسخ به سوالی درباره ضرورت حضور یا عدم حضور رئیس جمهور و وزیر امورخارجه در جلسه آتی شورای امنیت گفت: به نظر من، غیبت و عدم حضور ما در مجامع بین المللی به ضرر منافع ملی ماست. زیرا دشمنان به گونه‌ای یک طرفه در غیاب ما، هر دروغی را مطرح می‌کنند و تجربه نیز نشان داده که وقتی در مجامع جمعی، کشوری حضور پیدا نکرده و از منافع ملی خود دفاع نکند، جلسه تحت تأثیر حرف‌های دروغ و اسناد مخدوش دشمنان قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور باید با قدرت و اطلاعات حقوقی کافی و با مشورت دیپلماتیک و حقوقی در جلسه شورای امنیت شرکت کند

انصاری گفت: لذا ممکن است که در صورت عدم حضور ایران در این جلسه، اعضای شورا تصمیمی علیه ایران گرفته یا بیانیه‌ای صادر کنند. بنابراین، آقای رئیس‌جمهور باید با قدرت و اطلاعات حقوقی کافی و با مشورت دیپلماتیک و حقوقی از حقوقدانان برجسته کشورمان و دفتر خدمات حقوقی ریاست جمهوری و با پشتیبانی وزارت امور خارجه در جلسه شورای امنیت حضور پیدا کند و در آنجا از حقوق حقه ملت ایران دفاع کنند.

وی بیان کرد: با توجه به مواضعی که ترامپ علیه کشورهای اروپایی و برخی کشورهای دیگر داشته و تهدیداتی که او نسبت به دادگاه لاهه و قضات دیوان عالی آمریکا داشته، این فرصت مناسبی است که ما در جمع اعضای شورای امنیت سازمان ملل، بدون رجزخوانی و «هل من مبارز» طلبیدن، با منطق حقوقی از مواضع برحق کشورمان دفاع کرده و به تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران اعتراض کنیم. همچنین می‌توانیم به تخلف آمریکا نسبت به معاهدات بین المللی و نقض برجام اشاره کنیم.

باید جلسه شورای امنیت را به جلسه استیضاح آقای ترامپ تبدیل کنیم

انصاری در ادامه گفت: یقیناً مکتب حقوقی ما به اندازه ای قوی هست که بتوانیم جلسه شورای امنیت را به جلسه استیضاح آقای ترامپ تبدیل کنیم. ما در جریان برجام، شاهد بودیم که قدرت حقوقی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران به قدری قوی بود که توانست بر همه توان حقوقی 5+1 غلبه کند و آقای دکتر ظریف و همکارانش توانستند در برابر 5 کشور قدرتمند جهان ایستاده و مقابله‌ای حقوقی و دیپلماتیک داشته باشند.

وی افزود: اقدام درخور تیم دیپلماسی ایران باعث شد تا ترامپ بارها بگوید که سر ما کلاه رفته است و از ایران و آقای ظریف شکست خوردیم. امروز آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور کوچک حامی آنها، به مراتب از لحاظ منطق حقوقی در موضع ضعف بیشتری نسبت به زمان مذاکرات برجام قرار دارند. زیرا در آن مقطع، تمامی کشورهای 5+1 هماهنگ بودند و در مقابل جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند. اما امروز اتحادیه اروپا، چین و روسیه با صراحت حمایت خودشان را از برجام و جنبه حقوقی این سند بین‌المللی اعلام کردند.

سیاست خودانزوایی و خودسانسوری که برخی افراد در داخل توصیه می کنند، نادرست است

انصاری بیان کرد: آقای روحانی می تواند از این جلسه پیروزمند بیرون آمده و موجب اقتدار و افتخار ایرانیان باشد. رئیس جمهور باید در این جلسه شرکت کند و اگر به هر دلیلی و به منظور حفظ مصلحت این کار را نکرد، حضور آقای دکتر ظریف و همراهانش ضروری‌است؛ اما ترجیح این است که خود آقای روحانی در این جلسه شرکت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: سیاست خودانزوایی و خودسانسوری که برخی افراد در داخل توصیه می کنند، نادرست و نشانه ضعف و ترس است. در حالی که ما کشوری قوی هستیم و انقلاب و مردمی بزرگ داریم، بنابراین کسی که قوی است در هیچ صحنه‌ای غایب نخواهد بود.

انصاری در پایان گفت: ما پیروی حضرت علی(ع) هستیم که زره‌اش پشت نداشت؛ بدین معنا که در هیچ میدانی عقب‌نشینی نمی‌کرد. بنابراین امروز میدان مبارزه ما با آمریکا، میدان جنگ اقتصادی و روانی است و آمریکا به دنبال اجرای یک شو و یک نمایش تبلیغاتی در شورای امنیت سازمان ملل متحد است. بنابراین ما باید در این صحنه نبرد جنگ روانی قدرتمند ظاهر شویم و آمریکا را شکست دهیم.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.