به گزارش ایرنا ، ابوالفضل حسن بیگی دوشنبه در آیین افتتاح مرکز همایش های دانشگاه دامغان با بیان این که مسیر حرکت آموزش عالی باید بسوی دانش های عملی و راهبردی باشد، افزود : پس از پیروزی انقلاب مراکز علمی ، فرهنگی و دانشگاهی بسیاری ساخته شد که از نعمت های بزرگ انقلاب هستند.
حسن بیگی افزود: از برکت انقلاب و نظام اسلامی وضعیت و دستاوردهای علمی کشور بسیار مطلوب است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشمندان و فرهیختگان کشور مسیرحرکت علمی کشور را به درستی شناخته و شرایط کشور را به گونه ای پیش می برند که توطئه دشمنان کمترین اثر را دارد.
وی اضافه کرد: شهرستان دامغان با دارا بودن پنج مرکز آموزش علمی ، دانشگاهی، دانشکده های خصوصی و دانشکده بهداشت در زمینه برخوردار از مراکز علمی از جایگاه خوبی برخوردار است.
حسن بیگی گفت: دانشگاه جامع دامغان در سال های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است و با تجهیز به امکانات روز یکی از دانشگاه های نمونه کشور است.
وی از اختصاص یک هزار و 800 هکتار زمین به دانشگاه های دامغان ابراز خرسندی کرد و گفت: مردم دامغان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی خوش درخشیدند و پنج مدال فتح به ایثارگران این شهرستان تعلق گرفته است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با هفت هزار و 500 سال پیشینه تاریخی دارای 420 میلیارد ریال طرح نیمه تمام است که تکمیل این طرح ها موجب توسعه بیشتر این شهرستان می شود.
در هفته دولت امسال 119 طرح با 643 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان بهره برداری می شود.
ساخت مرکز همایش های دانشگاه دامغان از سال 1388 آغاز شد و با 130 میلیارد ریال هزینه در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
این مرکز همایش ها با چهار هزار و 500 متر زیربنا و 6هزار متر مربع مساحت ، دارای یک سالن اصلی آمفی تئاتر 900 نفره ، سه سالن جانبی 130، 180 و 72 نفره است.
اکنون بیش از پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند، این دانشگاه دارای 162 عضو هیات علمی، هشت دانشکده ، 5٨ آزمایشگاه، 1٨ کارگاه ، یک خانه ریاضی و یک آزمایشگاه زبان است.
9856/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.