احمد همتی روز دوشنبه در نشست شورای دانشگاه سمنان با حضور منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات به مناسبت هفته دولت، افزود: از سوی دیگر، باید از ظرفیت نیروهایی که در خارج از کشور هم حضور دارند استفاده شود و با اتخاذ ساز و کاری برای رفت و آمد این نخبگان به کشور اقدام شود.
نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شرایط کشور به گونه ای است که باید از احساساتی بودن در مباحث پژوهشی و علمی پرهیز کرد و عقلانیت را محور تمام برنامه ها قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید نخبگان ایرانی خارج از کشور برای سفر به ایران دلهره داشته باشند، افزود: اقدامات بعضی نهادها نباید به گونه ای باشد که هدف دشمنان برآورده شود و آنچه خواسته آنان است نتیجه بدهد.
به گفته نماینده شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، دشمنان نظام برنامه های حساب شده ای برای منزوی کردن ایران اسلامی ترتیب داده اند که این تحریم ها در دهه های گذشته بی سابقه بود.
وی خاطرنشان کرد: این تحریم ها به هیچ عنوان برای کشور خوب نیست و باید آحاد مردم و مسوولان نظام نسبت به این دشمنی ها هوشیار باشند.
وی ادامه داد: این تحریم ها در وهله اول یک تهدید است اما در بحث بعدی فرصتی است که باید از تمام ظرفیت های آن برای رفع گرفتاری های مردم بهره گرفت.
همتی تصریح کرد: دانشگاه سمنان سه برابر متوسط کشوری دانشجو دارد و در استان به ازای هر 6 نفر یک نفر دانشجو است که این رقم نشان از دانش علمی آحاد مردم در این منطقه از کشور است.
همتی گفت: راه اندازی منطقه ویژه فناوری در سمنان تصویب شد که این امر می تواند به حضور نخبگان کشور به این استان کمک شایانی کند.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، ساختمان دانشکده های ریاضی و مهندسی عمران، دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و گام نخست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان و مرکز همایش های دانشگاه دامغان در سفر وزیر علوم و تحقیقات افتتاح شد.
نشست با واحدهای فناور ، دیدار با خانواده شهید پازوکی و نیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فن آوری واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان از دیگر برنامه های سفر وزیر علوم تحقیقات وفناوری به دانشگاه سمنان است.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه شانزدهم را در کشور دارد و دست کم 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌ کنند.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
6103/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.