به گزارش ایرنا، در سفر زیر علوم و تحقیقات به مرکز استان، حضور در نشست شورای دانشگاه و بهره برداری از سه طرح عمرانی دانشگاه سمنان برنامه ریزی شده است.
افتتاح ساختمان دانشکده های ریاضی و مهندسی عمران و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان از جمله برنامه های منصور غلامی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دانشگاه سمنان است.
کتابخانه دانشگاه با زیربنای چهار هزار و 830 متر مربع احداث شده و شامل 14 اتاق اداری ، یک سالن مطالعه برادران ، یک سالن مطالعه خواهران ، یک بخش کامپیوتر و یک سالن همایش است .
گام نخست دانشکده مهندسی عمران نیز که با حضور وزیر علوم افتتاح می شود از سال 1388 آغاز شده و در مجموع دارای 10 هزار متر مربع زیر بنا است، این ساختمان دارای چهار ساختمان مجزاست که در گام اول بخش آموزشی شامل 17 کلاس درس ، پنج آزمایشگاه ، چهار سالن مطالعه و دو اتاق دفاعیه و بخش اداری شامل 31 اتاق و بلوک استادان که دارای پیشرفت 90 درصدی است دارای 25 اتاق به بهره برداری می رسد.
در مجموع برای بهره برداری از گام اول این دانشکده تا کنون حدود 159 میلیارد ریال هزینه شده است .
دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر دیگر طرح قابل افتتاح در سفر وزیر علوم در دانشگاه سمنان با 49.5 میلیارد ریال هزینه تاکنون احداث شده و دارای زیربنای سه هزار و 82 مترمربع است که کاربری آموزشی دارد و دارای 6 کلاس درس، 2 بخش کامپیوتر، 37 اتاق استاد و 14 اتاق اداری است .
نشست با واحدهای فناور ، شرکت در شورای دانشگاه وهیات ممیزه ، دیدار با خانواده شهید پازوکی و نیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فن آوری واحد های مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان از دیگر برنامه های سفر وزیر علوم تحقیقات وفناوری به دانشگاه سمنان خواهد بود.
وزیر علوم و تحقیقات در سفر به دانشگاه دامغان نیز مرکز همایش های دانشگاه دامغان را در 6 هزار و زیربنای چهار هزار و 500 مترمربع شامل یک سالن اصلی 900 نفره، دو سالن جانبی 160 و 100 نفره و یک سالن کنفرانس 72 نفره و با اعتبار 130 میلیارد ریال افتتاح می شود.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه شانزدهم را در کشور دارد و دست کم 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
7339/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.