به گزارش ایرنا، روز یکشنبه با حضور فریبا بریمانی رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری بهزیستی کشور و سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان، مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان گل های بهشت سمنان با زیربنای یک هزار و 750 متر و سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال با 10 سالن مختلف و ظرفیت نگهداری 100 معلول ذهنی شدید دختر و پسر افتتاح شد.
توسعه تنها مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن بانوان استان سمنان به نام موسسه خیریه خادم الحسنین که چهار میلیارد و 850 میلیون ریال از هزینه ساخت 6 میلیارد و 200 میلیون ریالی آن از سوی خیر اهدا شده است، در یکهزار مترمربع زیربنا و با ظرفیت 70 مددجو بهره برداری شد.
گام اول مرکز داده الکترونیکی اداره کل بهزیستی استان سمنان به عنوان اتاق سرور تمام شبکه اینترنتی اداره کل با سه میلیارد ریال افتتاح شد.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان درباره این مراکز در گفت و گو با ایرنا افزود : قریب به 14 هزار معلول در استان خدمات حمایتی، نگهداری و درمانی از بهزیستی دریافت می کنند.
علیرضا ایزدپوربا اشاره به اینکه حدود سه درصد معلولان استان سمنان معلولان شدید و خیلی شدید هستند، تصریح کرد : معلولان جسمی- حرکتی با بیش از پنج هزار معلول، بالاترین آمار معلولان استان سمنان را شامل می شود.
ایزدپور خاطرنشان کرد : 35 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه به معلولان استان سمنان خدمات لازم و متنوع ارائه می دهند‌.
به گفته وی، 10 مرکز شبانه روزی و 21 مرکز روزانه و چهار کارگاه حمایتی در حوزه خدمت به معلولان در استان سمنان فعال هستند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان، به رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه توانبخشی اشاره و اضافه کرد : دولت تدبیر و امید قانون جامع حمایت از معلولان سال 1383 را مورد بازبینی قرار داد و با 35 ماده و ظرفیت های مناسب ابلاغ کرد.
وی یاد آور شد : یکی از راهبردها در حوزه نگهداری و مراقبت از سالمندان در کنار خانواده بودن این قشر، ارایه خدمات روزانه به آنان و با توجه به آموزه های دینی- ملی، نگهداری شبانه روزی از سالمندان در مرحله آخر در مراکز نگهداری است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان اظهارداشت : پنج مرکز روزانه و چهار مرکز شبانه روزی برای مراقبت و نگهداری سالمندان در استان مشغول به فعالیت است.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 65 هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و 370 مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.