نوید دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب افتتاح 99 طرح شهرستان سمنان به مناسبت هفته دولت، بالگرد آمبولانس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به همراه جایگاه اختصاصی آن با حضور سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه درمجلس شورای اسلامی و سید عباس دانایی فرماندار سمنان بهره برداری شد.
وی با اشاره به افتتاح 2 طرح از 25 طرح افتتاحی هفته دولت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور استاندار در دومین روز از هفته دولت، خاطر نشان کرد : بهره برداری از بالگرد- آمبولانس یکی از 2 طرح حوزه بهداشت و درمان شهرستان سمنان بود که در واقع، یکی از 6 بالگردی است که وزارت بهداشت و درمان به کشور وارد کرده است.
وی بیان کرد : عملیاتی بودن بزرگترین مزیت این بالگرد آمبولانس است که سرعت قابل توجه در فرود و برخواست و ارایه کیفیت و سرعت مطلوب خدمات اورژانسی از مزیت های دیگر آن به شمار می رود.
وی با اشاره به احداث و بهره برداری از محل فرود این بالگرد- آمبولانس در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در بیمارستان کوثر سمنان با 10 میلیارد ریال، افزود: این بالگرد امدادرسانی به حادثه دیدگان به ویژه در تصادفات رانندگی جاده ای را در حوزه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، با اشاره به دیگر طرح افتتاحی این دانشگاه با حضور مسوولان استانی، ادامه داد: مرکز آموزش های مهارتی- حرفه ای دانشگاه نیز دیگر طرح افتتاحی هفته دولت در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بود که برای تغییر کاربری، بهسازی و تجهیز آن در 2 هزار مترمربع 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
دانایی اضافه کرد: مرکز آموزش های مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مرکزی است که در آن آموزش های لازم برای گروه های پیراپزشکی و دستیاران رشته های داروخانه، دندان پزشکی و منشی پزشکان ارائه می شود.
در هفته بزرگداشت دولت در استان سمنان از 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است که 25 طرح مربوط به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است.
دانشگاه علوم پزشکی سمنان، نزدیک به سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.