سید حسن میرعماد شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون 70 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی ادوات و دستگاه های کشاورزی استان تخصیص یافته که این رقم برای سال جاری کافی نیست.
وی اظهارداشت: این اعتبار با عنوان تسهیلات با بهره 18 درصد در اختیار کشاورزان قرار می گیرد که پیش بینی می شود به دلیل سود بالا مورد استقبال قرار نگیرد.
میرعماد خاطرنشان کرد: 50 میلیارد ریال اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی کشور به بخش کشاورزی استان سمنان تخصیص یافته که 30 میلیارد ریال از آن برای شرق استان است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان اضافه کرد: با توجه به منابع آبی موجود در استان، امکان توسعه سطح زیر کشت وجود ندارد و باید تمرکز بر اصلاح روش های سنتی و تغییر الگوی کشت باشد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان این که، در سال زراعی امسال 80 درصد زمین های کشاورزی در بهار به موقع کشت شد، گفت: کشت به موقع و اندازه آبیاری ، در میزان باردهی و بهره وری محصولات به خصوص غلات نقش دارد.
میرعماد خاطرنشان کرد: درسال زراعی 97-98 علاوه بر رعایت زمان بندی کشت، تمامی بذرها و کودهای مورد نیاز کشاورزان در استان سمنان نیز به موقع و به اندازه کافی توزیع می شود و اکنون در انبارها کود شیمیایی به میزان کافی موجود است.
وی اضافه کرد: در 2 سال گذشته، بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و پیگیری های دولت تدبیر و امید به بیش از یک هزار واحد کشاورزی استان سمنان تسهیلات مختلف پرداخت شد که این امر تاثیر بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.
تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی 96-97 در استان سمنان با افزایش 9.4 درصدی نسبت به دوره قبل از آن به یک‌ میلیون و 570 هزار تن رسید.
672 هزار تن ازتولیدات کشاورزی سمنان محصولات راهبردی است که افزایش حدود 33 درصدی داشت.
استان سمنان بیش از 40 هزار بهره بردار کشاورزی دارد و حدود 87 درصد از آب تولیدی در این استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.
7339/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.