به گزارش ایرنا، در این میزگرد مصطفی یغمائیان معاون میراث فرهنگی، سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت و محمدحسین حلوایی مسوول امور اداری و عملیات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ملیحه صیادطوری مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی و علیرضا محمدنژاد راهنمای گردشگری سمنان حضور داشتند.
مسوولان و صاحب نظران در میزگرد ایرنا، حفاظت از آثار تاریخی و میراث فرهنگی را یک ضرورت فرهنگی و اجتماعی عنوان کردند که به عنوان امانتی برای آیندگان اکنون در اختیار ما قرار گرفته است.
حاضران در این نشست، بر ضرورت استفاده از تجهیزات و ابزار هوشمند در کنترل، فرهنگسازی در جامعه برای اطلاع رسانی از اهمیت بناهای تاریخی، آگاهی بخشی به جوامع محلی، لزوم همکاری دهیاری ها و شوراهای اسلامی روستایی، رفع خلاهای قانونی در برخورد قاطع با متخلفان، معرفی سامانه خبری 31705 به مردم برای اطلاع رسانی از هر نوع حفاری و سوء قصد به بناها، لزوم همکاری شهرداری در مراقبت از خانه های باقدمت تاریخی در بافت شهری و برون سپاری احیای بناهای تاریخی به بخش خصوصی تاکید شد.
به گزارش ایرنا، استان سمنان بیش از یکهزار اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی دارد که حدود 700 اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
گردشگری در کنار صنعت، از محورهای توسعه استان سمنان در سال 1397 تعیین شده است و شعار 'استان سمنان مقصدی تازه برای سفر' مبنایی برای برنامه ریزی های فرهنگی و زیرساختی در این بخش قرار دارد.
6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.