غلامرضا کاتب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : باید اطلاعات کافی در رابطه با هزینه کرد تسهیلات ارایه شده به واحدهای صنعتی استان سمنان وجود داشته باشد و با پرداخت بدون حساب و کتاب نمی توان مشکل بیکاری را ریشه کن کرد.
وی اظهارداشت : در کنار ارایه تسهیلات رونق تولید ، باید نظارت ها هم با جدیت تمام دنبال شود و روند کاهش نرخ بیکاری برای مسوولان و مردم قابل درک و لمس باشد.
وی خاطرنشان کرد : رفع موانع تولید نباید تنها به پرداخت تسهیلات معطوف باشد و با ساز و کارهایی هماهنگ برای رفع مشکل بازار فروش باید اولویت ‌هایی تعریف شود.
کاتب با تاکید بر این که ، نحوه نظارت و عملکرد اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بر روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی نیمه فعال باید مطلوب ‌تر باشد، گفت: اقدام دولت تدبیر و امید در بازگرداندن تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه فعال بسیار ارزشمند است.
این نماینده مجلس تصریح کرد : از مسوولان اجرایی استان سمنان هم انتظار می رود بر اساس آمار و بازدیدهای میدانی، میزان اشتغال ایجاد شده با اعطای تسهیلات رونق تولید را در دوره کوتاه مدت و به صورت متوالی اعلام کنند.
کاتب ادامه داد : وحدت و همدلی ارزشمندی بین مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات سمنان وجود دارد و باید با افزایش هم افزایی و حمایت گسترده تر از دولت دوازدهم برای رفع مشکلات مردم اقدام کرد.
به گزارش ایرنا ، در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری بیش از 85 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
در استان سمنان بیش از 2 هزار و 10 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 95 از استان سمنان بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشت.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.