به گزارش ایرنا، سید حسن حسینی شاهرودی چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان شاهرود که در سرسرای ولایت فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: سوال از رییس جمهور و وزیران از حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است ، اما با توجه به مشکلات ، دولت به یاری بیشتر مجلس شورای اسلامی نیازمند است.
وی با بیان اینکه هیچ نگرانی درخصوص تأمین منابع ارزی وجود ندارد، افزود: مشکل کشور مدیریت است و ما هم قائل به این نیستیم که به دولت آسیبی برسانیم. اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و در زمان جنگ هم هیچ کس فرمانده خط مقدم را عوض نمی کند و اگر ضعیف باشد دو نیروی دیگر برای کمک کنارش می گذارد.
وی با تأکید بر اینکه مدیران خسته و ناامید باید از عرصه خدمتگزاری کنار روند، تصریح کرد: ما شرایط بدتر از این را در ابتدای انقلاب و دوران جنگ تحمیلی تجربه کردیم و اکنون تنها مشکل پیش روی ما فروش نفت است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از تهدید احتمالی بر سر راه فروش نفت، برای کشور فرصت های بزرگ بوجود آورد، اضافه کرد: بودجه بدون اتکا به نفت سال هاست محقق نمی شود. صندوق توسعه را طراحی کردیم که 30 درصد از درآمد نفت را هر سال با افزایش 2 درصد، به آن واریز کنیم و امسال باید به 40 درصد می رسید که در بودجه 35 درصد پیش بینی شد اما همچنان از آن برداشت می کنیم.
حسینی شاهرودی ادامه داد: این صندوق ذخیره مملکت بود که باید در این سال ها 300 میلیارد دلار ذخیره می کرد اما اتفاقاتی که در دولت های مختلف افتاد و دست اندازی های با مجوز و بی مجوز آن را خالی کرد.
وی با اشاره به نبود مشکل در واردات کالا، ابراز داشت: اکنون حدود 22 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می شود. چگونه ممکن است کالاهای لوکس و غیرضروری وارد شود اما برای وارد کردن مواد اولیه و کالاهای ضروری مشکلی وجود داشته باشد؟
این نماینده مجلس با یادآوری اینکه طرح ها و لایحه های اقتصادی با شتاب بیشتری در مجلس بررسی می شود، افزود: گاهی نبود هماهنگی و بی تدبیری در یک حوزه چالشی مانند ارز ایجاد می کند که تغییر یک مدیر هم به راحتی نمی تواند آن را برطرف کند.
حسینی شاهرودی همچنین با تأکید بر اینکه صحبت های ترامپ و خروج آمریکا از برجام شاید پنج تا 10 درصد در اقتصاد ایران تأثیر داشته باشد، تصریح کرد: مشکل امروز ما افزایش بی رویه نقدینگی در کشور است و تنها راه برون رفت این است که این نقدینگی صرف تولید بویژه در پروژه های بسیار بزرگ شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان هم در این نشست با بیان اینکه کشور و دولت در موضع اقتدار قرار دارد، افزود: ما مدیران باید با قدرت تحمل خود برای شنیدن حرف های مردم بالا برده و به سمت عقلانیت و اعتدال حرکت کنیم.
سعید ناجی با تأکید بر اینکه باید پاسخگوی رفتار و تعهدات خود به مردم باشیم، افزود: وضعیت کنونی ممکن است شرایط خاصی را تحمیل کند که با درک درست باید مسیر بهتر را تشخیص داد.
معاون استاندار سمنان تصریح کرد: اگر تقصیری وجود دارد که در این مقطع دولت خاضعانه سکوت کرده، باید همه توجه به این مسئله داشته باشند که دولت هم در رفع مشکلات به اندازه خودش می تواند کار را جلو ببرد و مجلس هم باید کمک کند.
معاون استاندار سمنان اضافه کرد: اینکه به بهانه نظارت مرتب بحث استیضاح و سوال مطرح می شود معنایش حمایت نیست گرچه حق مجلس بوده و دولت در برابر رأی و نظر نمایندگان سر فرود می آورد اما در چنین مقطع حساسی این کار حمایت تلقی نمی شود.
شهرستان شاهرود با 240 هزار نفر جمعیت و 53هزارکیلومتر مربع مساحت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.