به گزارش ایرنا ، قدرت الله ابک روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک سمنان در سالن اجتماعات کوثر استانداری افرود : مسوولان مربوط در هوشمند سازی کنترل سرعت با نصب دوربین در جاده های این استان تلاش کنند و این سامانه تا پایان امسال با هدف کاهش تصادفات به مرحله بهره برداری برسد.
وی اظهارداشت : نصب دوربین های سرعت سنج در سمنان در نشست شورای ترافیک استان در سال 95 مصوب شد اما متاسفانه با وجود تخصیص بودجه از محل توزیع اعتبارات ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی هنوز بعد از گذشت 2 سال هنوز اقدامات کافی انجام نشده است.
ابک تصریح کرد : هوشمندسازی و کنترل سرعت با دوربین یکی از خواسته های پلیس راهنمایی و رانندگی این استان در جهت کاهش تصادفات است.
ابک تاکید کرد : تمامی طرح ها در زمینه ترافیک درون شهری ، کنترل سرعت و ساماندهی معابر برای اجرا، باید مصوبه شورای ترافیک را داشته باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: اگر شهرداران در این زمینه کم کاری کنند در هنگام وقوع تصادفات، پلیس در تعیین درصد حادثه و مقصر می تواند شهرداری را براساس قانون مقصر حادثه معرفی کند و شهرداری ها باید خسارت حادثه را پرداخت کنند.
وی با بیان این که سرعت گیرها و دست اندازهای شهری در خدمات رسانی در زمان های بحرانی مانند آتش سوزی و رساندن بیماران اورژانسی اختلال ایجاد می کنند یادآور شد : باید سرعت گیرهای شهر مورد بازنگری قرار بگیرند و از این پس سرعت گیر در شهر باید با مصوبه شورای ترافیک احداث شود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی سمنان گفت : بیشترین تصادفات در استان در سال جاری در خیابان امام خمینی (ره) شاهرود ، بلوار بسطام شاهرود و بلوار سردار شهید کیومرث نوروزی رخ داده است.
سرهنگ موسی بزرگی افزود : تصادفات در ساعات پنج و هشت بعد از ظهر و 11 شب بیشترین فراوانی را داشته است.
وی ادامه داد : در استان 63 نقطه حادثه خیز وجود دارد و ضروریست در جهت اصلاح نواقص هندسی معابر پرتصادف اقدامات اساسی انجام شود.
به گفته این مقام اجرایی استان سمنان در شهرستان سمنان 11 نقطه ، شاهرود 20 نقطه ، دامغان پنج نقطه، گرمسار 13نقطه ، مهدیشهر 2 نقطه و شهرستان های آرادان و میامی پنج نقطه حادثه خیز وجود دارد.
وی اظهار داشت : سال گذشته یک هزار و 427 مورد و امسال یک هزار و 385 مورد از تصادف مربوط به موتورسیکلت بوده است.
بزرگی تصریح کرد : در سال گذشته 36 مورد و امسال 15 مورد از تصادفات مربوط به اتوبوس بوده و همچنین امسال 30 مورد تصادفات مربوط به مینی بوس و 126 مورد مربوط به تاکسی بوده است.
وی بر فرهنگ سازی و نقش رسانه در کاهش تصادفات تاکید و اضافه کرد : امسال برای هشت هزار و 250 تن از دانش آموزان و 650 تن از رانندگان ناوگان عمومی دوره آموزشی با هدف فرهنگ سازی و کاهش تصادفات برگزار شد.
به گزارش ایرنا ، در پنج ماهه امسال در تصادفات 11 تن و در سال گذشته 21 تن کشته شده اند که آمار نشان دهنده کاهش 48 درصدی آمار تلفات است و همچنین یک هزار و 58 مورد از تصادفات رخ داده در پنج ماهه امسال جرحی بوده که در این حوادث یک هزار و 239 تن مجروح شدند که نسبت به سال گذشته تعداد مجروحان 23 درصد رشد داشته است.
7342/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.