پژمان صالحی فر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مراحل احداث ساختمان پایگاه انتقال خون شاهرود تاکنون هفت سال به طول انجامید و تلاش داریم به همت پیمانکار تا پایان امسال تکمیل شود.
وی اعتبار مورد نیاز این پایگاه انتقال خون را 10 میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: پیمانکار قول اتمام این طرح را داده است و مراحل تجهیز پایگاه از سوی سازمان انتقال خون به طور کامل انجام می شود.
وی با اشاره به تخصیص 10 میلیارد ریال در سال گذشته برای تکمیل این پایگاه ، اضافه کرد: اکنون این پایگاه در یک خانه استیجاری 600 متر مربعی فعالیت دارد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان بیان کرد: اگر چه مسایل بهداشتی و ایمنی سلامت خون در این مرکز به طور کامل رعایت می شود، ولی این مکان در شان مردم و اهداکنندگان نوع دوست نیست و امیدواریم با بهره برداری از پایگاه انتقال خون جدید ، ظرفیت اهدای خون در شاهرود افزایش یابد.
وی با اشاره به مشخصات ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شاهرود ، گفت: این بنا در سه طبقه یکهزار و 700 مترمربع زیربنا دارد و در صورت تکمیل، ظرفیت تبدیل شدن به مرکز جامع خونگیری در آینده را خواهد داشت.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان در باره طرح احداث پایگاه انتقال خون دامغان گفت: ساختمان این پایگاه در سه طبقه یکهزار و 600 مترمربع زیربنا دارد که پس از چهار سال مرحله گودبرداری آن انجام شده و برای تکمیل اعتبار نیاز دارد.
صالحی فر با اشاره به بهسازی پایگاه انتقال خون شهرستان گرمسار، افزود: این مرکز در فضای کنونی در حال فعالیت و همزمان در حال بهسازی است که برای این امر یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
به گفته وی پایگاه انتقال خون گرمسار فقط پایگاه خونگیری در فضای 114 مترمربعی است و در حال حاضر برنامه ای برای توسعه این پایگاه در نظر گرفته نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در استان سمنان پایگاه امام رضا(ع) سمنان مرکز جامع خون شامل مراحل دریافت، فرآوری و پخش خون است و شاهرود در صورت تکمیل ظرفیت تبدیل شدن به پایگاه جامع را دارد.
مدیرکل انتقال خون استان سمنان تاکید کرد: با فرهنگ سازی مناسب باید روند کاهشی اهدای خون در استان جبران شود و اهداکنندگان خون مستمر جدید در جمعیت استان باید جایگزین اهداکنندگانی شوند که در حال خروج از چرخه اهدای خون هستند.
در چهار ماه ابتدایی سال 97 از 14 هزار مراجعه کننده برای اهدای خون 11 هزار نفر خون اهدا کردند و در سال 96 از 42 هزار و 300 مراجعه کننده 32 هزار و 703 نفر موفق به اهدای خون شدند.
استان سمنان با 79 درصد، در شاخص های درصد اهداکنندگان مستمر و تعداد اهداکننده مستمر نسبت به یکهزار نفر جمعیت استان برتر کشور است.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.