به گزارش ایرنا ، افزایش آمار طلاق در چند سال گذشته موجب افزایش نگرانی مسوولان و خانواده ها شده ، یکی از راه های مقابله با این امر ارایه آموزش های لازم قبل از ازدواج به دختران و پسران بیان شده است.
یکی از وظایف ستاد ساماندهی امور جوانان استان ها و شهرستان ها رسیدگی به این امر و برنامه ریزی بهتر برای تداوم زندگی جوانان و افزایش ازدواج آنان است.
آمارهای منتشر شده از سوی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود در باره سه ماه نخست امسال گرچه نشانگر کاهش میزان طلاق به نسبت مدت مشابه پارسال است اما از سوی دیگر تعداد ازدواج های ثبت شده در این مدت هم از 396 مورد در سال 96 به 368 مورد رسیده است.
به باور کارشناسان، گذشته از تلاطم های اقتصادی، نداشتن مهارت کافی در اداره زندگی مشترک یکی از مهم ترین دلایلی است که سبب می شود جوانان یا اقبال کمی به ازدواج داشته باشند و یا مدتی پس از زندگی مشترک، راهی جز جدایی پیش روی خود نبینند.
از این رو، آموزش بویژه در خصوص ازدواج، موضوعی اساسی است که باید جدی گرفته شود.
به گفته رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود، این مجموعه در برنامه ریزی های خود در این زمینه، بر آموزش های پیش، حین و پس از ازدواج متمرکز شده است.
مجید محمدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه بالاترین نرخ ازدواج استان در سال 96 مربوط به شاهرود و پس از آن دامغان بوده، افزود: شهرستان های مهدیشهر و میامی هم کم ترین میزان را به خود اختصاص داده بودند.
وی به ثبت بیشترین تعداد ازدواج در شهریور و آذر سال گذشته اشاره کرد و گفت: در ماه های مهر و آبان هم به دلیل تلاقی با ماه های محرم و صفر، کم ترین میزان ازدواج را شاهد بودیم.
محمدی یادآور شد: از سوی دیگر بیشترین طلاق ها در مرداد و اسفند و کمترینشان هم در فروردین و اردیبهشت سال گذشته به ثبت رسیده اند.
وی همچنین به برنامه های اوقات فراغت شهرستان هم اشاره ای داشت و گفت: 27 پایگاه اوقات فراغت به همراه 385 مرکز در شاهرود، در حال اجرای 2 هزار و 25 عنوان برنامه در شهرستان هستند.
محمدی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه ها و برنامه ها در سال جاری، یادآور شد: در اجرای این برنامه ها 25 دستگاه اجرایی شهرستان مشارکت دارند.
وی اضافه کرد: این برنامه ها در حوزه های مختلف ورزشی، هنری، علمی، مهارت آموزی، فرهنگی، دینی و قرآنی، اردویی و گردشگری به صورت متنوع اجرا می شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان شاهرود از تشکیل گروه نظارت و ارزیابی ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تعداد این مراکز بیش از 300 مورد است، 11 تن عضو اصلی گروه نظارت بوده و از بیستم تیر تا 25 شهریور به بازدید از مراکز و ارزیابی برنامه ها می پردازند.
وی از مراکز فنی و حرفه ای خواهران و برادران، اداره آموزش و پرورش و بهزیستی بعنوان دستگاه های برتر سال گذشته در زمینه برنامه های اوقات فراغت نام برد و افزود: مرکز فنی و حرفه ای خواهران، کانون جوانان بسیج، تبلیغات اسلامی، کانون پرورش فکری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون ملی شهید بهشتی نیز پایگاه های برتر شهرستان بودند.
به گزارش ایرنا، ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود در سال 96 توانست با کسب 97 از 100 امتیاز در رتبه نخست استان جای گیرد.
بنا به اعلام ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شاهرود 108 مصوبه نتیجه برگزاری 10 نشست این ستاد در سال 96 است. همچنین برخی از دستگاه های عضو این ستاد همچون هلال احمر، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و فنی و حرفه ای خواهران بیشترین حضور و همکاری را با این ستاد داشته اند.
همچنین تا پیش از آغاز به کار دولت یازدهم، سه سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان در شاهرود فعالیت داشته اند که اکنون این آمار به 18 تشکل افزایش یافته است.
در شهرستان 240 هزار نفری شاهرود 30 هزار دانشجو در 17 موسسه آموزش عالی تحصیل می کنند و همچنین 15 هزار ورزشکار سازمان یافته نیز در رشته های گوناگون به فعالیت می پردازند.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.