به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالعلی گواهی چهارشنبه شب در یادواره 670 شهید دامغان در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان، افزود: امنیتی که در ایران اسلامی شاهدیم، آرزوی بسیاری از کشورها در جهان است که این امنیت حاصل خون پاک شهداست که عده ای قدر این امنیت را نمی دانند.
وی اظهارداشت : عظمت و بزرگی شهیدان همه مردم، مسوولان ، نظامیان و افراد از هر گروه را در کنار هم گرد می آورد چرا که مقام شهید وحدت بخش در جامعه است.
وی شهادت در راه خدا را بزرگترین سعادت دانست و خاطرنشان کرد : شهید بزرگترین سعادت و خوبی را از آن خود کرده چرا که بدون هیچ چشمداشت و برای دفاع از دین، ناموس و نظام از جان خود گذشته است.
گواهی ایمان قوی، روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی را از صفات بارز شهدا دانست و تصریح کرد : مسوولان با درس از شهدا باید در پست های خود حاضر شده و خدمت به مردم را همواره در کارهای خود به کار گیرند.
رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور ادامه داد : کشور به مدیریت جهادی، انقلابی و کار شبانه روزی نیاز دارد و باید تمامی مدیران داخلی با درس از نبوغ و مسوولیت پذیری شهدا، به مردم خدمت کنند.
بزرگترین رخداد فرهنگی ادبی دفاع مقدس در شهرستان دامغان، گرامیداشت یاد 670 شهید این شهرستان در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.
اجرای گروه هنری نجم الثاقب، هنرنمایی یوسف بختیاری هنرمند سینمای دفاع مقدس، پخش کلیپ، اجرای مراسم قرعه کشی و رونمایی از فرهنگ نامه شهدا از دیگر برنامه های این یادواره بود.
فرهنگ نامه شهدای دامغان در یک مجموعه 12 جلد به تعداد 18 هزار نسخه به چاپ رسیده است که کار تدوین و انتشار آن 12 سال طول کشید.
این فرهنگ نامه شامل زندگینامه شهدای شهرستان دامغان است.
استان سمنان در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرده است.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.